ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > parelmoerglazuur(mother of pearl)

Hallo, Kan iemand mij vertellen waar je parelmoer-glazuur kunt kopen? Is dit eeen speciale techniek om te gebruiken? Weet iemand hier iets over?
Groeten Gabrielle

9 antwoorden

  • Ik heb dat in België bij Van Leemputten gekocht. Ik maak keramiekkralen. Heb ze eerst blinkend transparant geglazuurd en gebakken, dan met de parelmoer met een sponsje gesopt en dan nog eens op 800gr gebakken.
    Het is in kleine flesjes te koop.
    Groetjes Rita
    beantwoord
  • Deze kun je vinden onder de benaming : Lusters.
    beantwoord
  • Hallo, bedankt voor de antwoorden. Is parelmoerglazuur ook te koop in Nederland? Misschien dan onder de naam lusters? Groeten Gabrielle
    beantwoord
  • Ja hoor, het is ook in Nederland te koop. Niet onder de 'naam' lusters maar het is gewoon een luster. Je hebt ze in aardig wat kleuren waaronder ook goud en zilver. Het is een derde stook. Dus eerst je werkstuk glans glazuren en dan na de stook de luster opbrengen en nogmaals stoken op ongeveer 800 graden, zoals al eerder hier genoemd. Het zijn hele kleine flesjes.
    beantwoord
  • glazuur- meervoud: glazuren (in catalogus)
    luster - meervoud: lusters (in catalogus)
    Hopelijk is dit voor jullie nu duidelijker ?
    Er bestaan ook glazuren met een 'luster'-effect (in éénmalige stook)
    beantwoord
  • @lucien, waar vind ik dan weer glazuren met een lustereffekt ? Dat interesseert mij wel, is waarschijnlijk goedkoper in aanschaf en makkelijker vermits het vlugger gaat.
    Mvg Rita
    beantwoord
  • Rita, wat je kan doen is kontakt nemen met enkele leveranciers. De meesten hebben dit zeker in huis.
    beantwoord
  • Parelmoer luster wordt ook wel onder de naam Iris verkocht.Iriserende effecten kunnen ook verkregen door bijvoorbeeld op porselein een uiterst dun laagje transparant glazuur aan te brengen.Het 'petroleum op water effect' van parelmoer luster wordt hier echter niet mee verkregen.

    Rob
    beantwoord
  • ik gebruik parelmoer glazuur van Welte. bakken op 1060 gr.C
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.