ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > is thermocoll-vuurvaste lijm hetzelfde als biscuitlijm?

Kan ik dit gebruiken voor het vastlijmen van stukken biscuitgebakken beeld

6 antwoorden

  • Ik heb een beeld bestaande uit kurkklei biscuitgebakken en twee delen zijn afgebroken. Ik wil deze lijmen met vuurvaste lijm alvorens het beeld te glazuren en te bakken op 1180°.
    Heeft iemand ervaring met het lijmen van biscuitgebakken klei?
    beantwoord
  • Vuurvaste lijm kunt u gebruiken voor:
    - het verlijmen van koord in kachelruitjes
    - het afdichten van schoorsteensecties
    - het verlijmen van platen in kachels en branders.

    Vuurvaste lijm is geschikt tot 1100° Celsius.

    ***Deze lijm moet u gebruiken in combinatie met kachelkoord***

    dit heb ik er over kunnen vinden, volgens mij is biscuitlijm dan wel iets anders, dat gebruik ik als er iets gebroken is, maar vind het wel een nadeel dat je het ondanks glazuren wel kunt blijven zien, dus tips hierover zijn welkom,
    groetjes
    beantwoord
  • Denise, een geschikte vuurvaste lijm kan je kopen bij uw leverancier keramiekbenodigdheden. Zeg er wel bij of het voor steengoed of aardewerktemp. is.
    Licht opschuren na de bisquitbrand en glazuren met een opaakglazuur.
    beantwoord
  • dus als je het bij je leverancier keramiek koopt heet het daar toch biscuitlijm, dan hebben we het toch over t zelfde?
    beantwoord
  • A.Stokkink, er bestaan heel wat vuurvaste lijmen voor verschillende toepassingen en temperaturen. Bij een kachelhandelaar zal dit vast een andere vuurvaste lijm zijn den die men bij leveranciers keramiekbenodigdheden heeft.
    beantwoord
  • Dank voor de info, ga zeker proberen en laat weten wat het resultaat is...
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.