ALGEMEEN > Techniek > Wat is nat op nat techniek?

Hallo allemaal,
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is "nat op nat" techniek? Wat moet ik me daarbij voorstellen en hoe gaat dat precies in zijn werk?
Groeten, Ilze

7 antwoorden

  • Bedoel je soms de schildertechniek nat in nat, bij deze techniek wordt in een niet gedroogde verflaag geschilderd. Rob
    beantwoord
  • Zoiets ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fresco_%28schilderterm%29
    beantwoord
  • Misschien bedoel je dit? Twee kleuren engobe naast elkaar in een dikke laag flink nat opbrengen op een zachte of leerharde plaat klei. Dan de plaat flink heen en weer schudden waardoor de natte engobes in elkaar vloeien.
    Zo ontstaat een marmer effect.
    beantwoord
  • Bedankt voor jullie reactie! Ik bedoelde nat op nat techniek met draaien. Ik was vergeten om dat erbij te zetten......
    beantwoord
  • Draai twee cilinders van gelijke diameter op een plankje snij ze niet los! keer één van de plankjes om. De cilinder hangt dan op zijn kop aan het plankje, zet de twee delen op elkaaren boetseer ze aan elkaar!
    Zo kan je hoog draaien zonder erg veel probleemen.
    Je kan er eventuweel nog een derde / vierde cilinder er op plaatsen. De onderste cilinder met behulp van een verf stripper/brander eers wat drogen om het gewicht te kunnen dragen. Op het laast de onderste cilinder los snijden.Gr Han
    beantwoord
  • Hallo Han,
    Bedankt! Ik ga eens kijken of het me gaat lukken!
    Groeten Ilze
    beantwoord
  • zie bijlage foto
    Bijlagen:
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.