ALGEMEEN > Terra sigillata > Terra sigillata maken

Ik heb 2 kilo Ball Clay aangemaakt met water en 50 gram soda, echter het staat er nu al sinds afgelopen dinsdag en nog steeds is het niet bezonken.
Wat heb ik fout gedaan?

9 antwoorden

  • Je hebt nog waterglas nodig om terra sigillata te maken.
    recept :
    1 kilo kleipoeder
    30 gram soda
    30 gram waterglas
    beantwoord
  • Hallo Anneke,
    Bedankt voor je snelle antwoord! Enig idee waar het het waterglas (natrium silikaat) zo snel mogelijk kan kopen?
    beantwoord
  • Bij je kleileverancier of bij een goede verfzaak.
    beantwoord
  • Hoi Anneke,
    Mijn kleiboer Keramik Kraft in Muenster Dld. verkoopt het niet, maar een goede verfzaak in Enschede ken ik wel, zal begin volgende week daar navraag naar doen.
    Heb jij overigens goede ervaringen met Terra Siggillata? Ik heb het tot nu toe alleen in een kuilbrand gebruik van gemaakt, maar vind het geweldig om hiermee te experimenteren. We wonen buitenaf dus van de buren heb ik geen last...
    Hoor graag nog van je, groeten Ginie
    beantwoord
  • Hallo Ginie,
    Het is al weer een paar jaar geleden dat ik met terra sigillata gewerkt heb, mijn interesse gaat ondertussen meer uit naar glazuren, hout- en zoutstoken.
    Dat vind ik ook het mooie van werken met klei, er zijn ontiegelijk veel mogelijkheden, je bent eigenlijk nooit uitgeleerd.
    beantwoord
  • Hoi Anneke,

    Je antwoord is alweer een tijdje geleden, maar ik ben ook aan het houtstoken en ben wel benieuwd hoever jij daar mee bent.
    Hoor graag nog van je,

    groeten Ginie
    beantwoord
  • Hallo anneke soda kan ik dit kopen bij keramikos ik kan het niet intdekken op hun webshop misschien onder andere benaming en 1 kg kleipoedr op hoeveel water ?
    beantwoord
  • Hallo Linda,
    Keramikos verkoopt wel dolapix dat ook geschikt is om terra sigillata mee te maken. Wellicht is dat bruikbaar voor je. Je hebt dan daarnaast geen soda of waterglas meer nodig.
    beantwoord
  • Hallo Linda,

    Soda koop je gewoon bij de supermarkt en je gebruikt 2.5 liter water op 1 kilo kleipoeder.

    Ik zie nu ook pas de vraag van Ginie over het houtstoken, ik heb mijn oven nu 7 keer gestookt en het gaat prima, in oktober ga ik weer stoken.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.