ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur gezocht !!!

ik ben op zoek naar een kant en klaar effect glazuur in de kleur groen/blauw , heeft iemand een tip, wie weet welke kleur/nr/merk ik hiervoor kan gebruiken ? ik doe er even een fotootje van internet bij, zodat je een idee hebt over welke kleurrichting (fel) ik het heb , ik ben hier naar op zoek voor een opdracht. ik moet het gebruiken op zwart bakkende klei,
mvg

10 antwoorden

  • Geen bericht.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Ik denk dat dit niet het resultaat is van een ' effectglazuur ', maar dat men gebruik gemaakt heeft van pigmenten met een spons aangebracht op een witte sinterengobe en overdekt met een transparant glazuur.
    beantwoord
  • ja Lucien, deze foto heb ik alleen bijgevoegd om een idee te krijgen welke kleur in ongeveer bedoel voor een blauw/groen (felle kleur) effect glazuur, het is niet de bedoeling om dit resultaat te evenaren,
    gr
    beantwoord
  • Er zijn diverse kleurkaarten te verkrijgen, ook van effectglazuren. Oa verkrijgbaar via Keramikos in Haarlem.
    Succes,
    Hanneke
    beantwoord
  • Hanneke dank je, ga ik hier eens kijken of er iets bij zit, maar blijf open staan voor tips, groetjes
    beantwoord
  • Hallo A., Is "supranova" van VeKa misschien wat je zoekt? Is een effectglazuur en staat op de site van VeKa.
    met vriendelijke groet, Frans V.
    beantwoord
  • Frans. bedankt voor de tip vd kleurenkaart, zit zelf meer te denken aan kleur gl 5027, houd 'm in gedachten, groetjes
    beantwoord
  • GL 5027 is mat en goed dekkend. De GL 5036 is ook mat maar donkerder. Ook erg mooi.
    Als het glans moet zijn zou misschien de GL 1110 wel mooi zijn. (niet te dun opbrengen) Of iets donkerder met meer zwarte vlekken, de GL 5015.
    beantwoord
  • Hallo A,
    Ik heb het effect glazuur van Veka gebruikt,deze moet niet gezeefd worden. Het is het nr GL-5009.
    Zie foto voor een indruk.
    groet,
    truus w.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • bedankt voor jullie tips en foto, ben dan ook erg benieuwd hoe het eruit ziet op zwart bakkende klei, iemand daar misschien ook een foto van ? mvg
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.