ALGEMEEN > Ovens > Oven lijkt niet warm genoeg te worden

Ik heb een gebruikte oven gekocht een bovenlader
ik heb er een keer in gebakken voor een glazuurbrand maar hij schakelde niet automatisch uit.ik heb hem handmatig uitgezet en de glazuur bleek goed gelukt te zijn.
Nu heb ik een biscuitbrand gebakken en het lijkt alsof de oven niet heet genoeg wordt( ik heb geen temperatuurmeter)
Kan het zijn dat het thermokoppel verkeerd werkt of zijn er misschien elementen stuk.
wie heeft er een antwoord voor mij. met vr. gr. Diny Schuurbiers.

4 antwoorden

  • Hallo Diny,

    Probeer eens deze tip voordat je kosten gaat maken wat misschien niet nodig is. Zet je oven 1 min op de hoogste stand, zet de oven uit en tik met een nat kwastje even de spiraal aan. Je hoort als het goed is de spiraal sissen. Als dat niet zo is heb je mischien een doorgebrand relais. Ik heb ditzelfde vorig jaar bij de hand gehad en kwam erachter dat de onderste spiraal koud bleef en door het relais te vervangen doet hij het weer top!
    beantwoord
  • Hallo Diny,

    Je kunt ook de oven een half minuutje aanzetten, met tussen alle spiralen een klein strookje papier. Je ziet dan aan de paiertjes in elk geval of alle spiralen het doen
    beantwoord
  • Hallo Marlies bedankt voor je antwoord, mijn man heeft de oven nagekeken en hij heeft een breuk in de bovenste spiraal geconstateerd.
    Dat is gerepareerd en nu maar weer proberen, alle spiralen zijn gecontroleerd met een lucifer die door de warmte ontsteekt.
    beantwoord
  • Het kan ok zijn dat het thermokoppel onjuist is aangesloten, of er geen compensatiekabel is toegepast.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.