ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > ovens en regelapparaten

Omdat ik van plan ben om een oven aan te schaffen vraag ik me af hoe het zit met de microprocessors. De verschillende bedrijven bieden eigen merken ovens aan en regelapparaten. Zijn die regelapparaten universeel, oftewel kan elk regelapparaat aangesloten worden op elke oven met een microprocessoraansluiting of zijn er toch verschillen? Ben benieuwd!
Met vriendelijke groet,
Afineke de Vries
gevraagd

6 antwoorden

  • Nee.

    Nu is dat wel erg simpel antwoord, de meeste fabrikanten gebruiken hun eigen connectors. Maar als je een nieuwe oven besteld kn je vaak wel kiezen wat er voor processor opkomt.
    Je kunt er ook voor kiezen geen processor op te zetten en er zelf een aan te schaffen of te bouwen van een afgeschreven computer.

    Waar je wel op moet letten is dat je thermokoppel moet passen bij je regelaar. Voor de rest. Thuis stuur ik met een Nabertherm een Veka (220V) en een Cromartie ctl75 (380V) aan was wel wat knutselen maar ik gebruik ze nooit alle twee tegelijkertijd dus waarom niet! En die regelaar had ik hier via de bisuittjes gevonden ......

    S6 Frans
    beantwoord
  • Hallo,

    Ik heb een keramikos oven met een kilnsittertimer erop.
    Als ik er nu een Tc60 op wil aansluiten is dit dan mogelijk, en kun je dit zelf doen of moet de fabrikant dit doen? Ik ben een beginner dus weet er nog niet zoveel van. Groet Mieke
    beantwoord
  • Hoi Mieke,

    Ik weet niet precies wat er bij jouw oven voor aansluitingen zitten en welke er moeten komen, maar ik heb mijn oven bij Keramikos laten 'ombouwen', zodat ik mijn computer er op aan kon sluiten. Zij weten - zeker in jouw geval (Keramikos oven) precies wat er moet gebeuren. Je kunt eens bij ze informeren.

    Groet,

    Karin
    beantwoord
  • Hallo Karin,

    Alvast bedankt en ik ga kontakt opnemen met Keramikos!
    beantwoord
  • ik heb een obu oven gekregen hij doe het prima ,maar omdat ik ook met glas smelten wil beginnen zoek ik meet en regelapperatuur en installatie adviezen,wie kan me helpen?
    beantwoord
  • Hallo Theo,

    Misschien heb je hier wat aan;

    oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=8475#8478

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.