ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuren...

wie kan mij vertellen wat er gebeurd als je een raku geglazuurd beeld gewoon bakt in een elektrische oven op 1060 graden ...dit was gisteren een vraag tijdens onze cursus, en niemand die er echt een antwoord op kon geven, dus stel ik 'm hier...

3 antwoorden

  • Ik heb het laatst dus gedaan, bij werk van een cursist. Op zich ziet het er prima uit, maar na een tijdje slaat het glazuur (althans mijn glazuur) wit uit. Ik probeer hier al een verklaring voor te krijgen via onderstaande vraag, maar tot nu toe heb ik nog geen antwoord. Ben benieuwd of iemand het weet.

    http://oud.klei.nl/forum/o/5004/wit%20uitgeslagen?nm=ov
    beantwoord
  • Het zwart ingerookte brandt helemaal weg, en het glazuur blijft zitten. Je hebt door de langzame afkoeling minder kans op craquelé, maar het kan wel gebeuren door de samenstelling van je glazuur. Aangezien dat je vaak delen ongeglazuurd laat bij raku is het twijfelachtig of je je werk mooi gaat vinden. Maar in theorie is het mogelijk en dat was ws de vraag.
    beantwoord
  • Mijn ervaring is dat je raku glazuren gewoon kunt gebruiken bij aardewerk temperaturen. De glazuren blijven goed.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.