ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Afgebroken oor herstellen

Beste allemaal,ik heb vandaag tijdens het vervoer naar mijn stookadres de pech dat m`n kruik valt en het oor breekt af.
Had de pot reeds na de biscuitstook geglazuurd en wilde deze nu gladbranden.
Het oor is in 3 stukken gebroken, ik probeer nu met biscuitlijm deze te herstellen.
Dan de gelijmde plekken opschuren en opnieuw bijglazuren?
Is dit de juiste methode?
Het is transparant glazuur, zie ik daarna nog de breuklijnen?
Echt jammer,de gaafheid is weg;helaas.
Of is afslijpen van de rest/ uitstekels meer een optie en dan maar slechts een ronde pot?
Wie geeft mij een opsteker?
Voeg een foto bij voor de duidelijkheid.
hart groet,
Truus w.
Bijlagen:

3 antwoorden

  • Truus, echt jammer, mijn ervaring is : je blijft t zien, met lijmen, dus de perfectie is weg, wegslijpen en schuren is ook een optie, ik zou daar voor gaan, maar ook dat blijf je waarschijnlijk wel iets zien met transparant glazuur, misschien kun je hem bewerken met een effect glazuur, denk dat het dan bijna/niet zichtbaar is.
    beantwoord
  • Beste A Stokkink,
    Ik heb met de grootste zorgvuldigheid gelijmd, geschuurd en de delen bij/geglazuurd.
    Het is zoals u mij voorspelde de breuklijnen blijven zichtbaar en oogt gerepareerd.
    Ik ga deze kruik ws. toch nog eens bewerken met effect/bronsglazuur.
    Het resultaat van een tweede glazuurdekking is altijd spannend.
    Maar dit zint me ook niet.
    Ik doe tzt verslag.
    groet,truus w.
    beantwoord
  • fijn dat je een reactie hebt gegeven,dat is voor iedereen die t leest ook weer een "weetje" vind het jammer dat sommigen wel vragen stellen hier maar nooit met een reactie komen, dat is nu net de opzet .....ik blijf t volgen, groetjes
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.