ALGEMEEN > Ovens > wie heeft ervaring met de Nabertherm N60E 2zijdig verhit ?

Wie heeft ervaring met een Nabertherm twee-zijdig tot 1300 graden C verhitte (keramische) oven? Ik wil een oventje gaan kopen. Na diverse opties te hebben afgewogen kom ik terecht op een Nabertherm N60E. Tot 1300 graden C te stoken, maar maar tweeZijdig verhit.
Wat ik me afvraag is of deze oven met bijvoorbeeld een vorm als dakpannen (met ingang voor huismussen) de 3 te bakken pannen nog helemaal perfect zou bakken als steengoed. Misschien heeft een van jullie ervaring met deze twee-zijdig verhitte ovens die steengoed moeten bakken? Ik hoor het heel graag! Bedankt alvast aan ieder die er de gedachten over laat gaan. Hier opschrijven zou helemaal prachtig zijn.
mvg Liset
(BTW; dat laatste is niet sarcastisch bedoeld.)

4 antwoorden

  • Liset, door de hoge isolatiewaarden ( firma MicroTherm )van deze oven is het niet meer noodzakelijk alle wanden op te warmen. De warmeteverdeling is optimaal door het zeer thermisch verlies.
    beantwoord
  • Beste Liset,
    Voor een stook waar geen glazuur aan te pas komt is er denk ik geen probleem om deze oven te gebruiken.
    Echter als er glazuur aan te pas komt, zal ik altijd een 4-5 zijdige verwarming aan raden, dit om een mooie en gelijkmatige aanstraling/verwarming van de oven te krijgen, dus ook een mooier glazuur.

    met vriendelijke groet,

    John.
    beantwoord
  • Dag Lucien en John.
    Heeft 1 van jullie beiden ook ervaring met een 2-zijdige verwarmde Nabertherm misschien.
    Of gezien wat de resultaten zijn bij een ander.
    Hoe zag dat er uit, hoe was de kwaliteit ?
    (Er moet ook mee geglazuurd worden.)

    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Dan zet ik hier zelf t.z.t. mijn ervaringen ermee.
    Bedankt voor het mee denken in ieder geval.

    mvg
    Liset
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.