ALGEMEEN > Ovens > Afgebroken isolatiemateriaal in oven

In mijn oven (Economy Favourite van Keramisch Instituut Haarlem) is aan de binnenzijde een stuk isolatiemateriaal afgebroken. Is dit te repareren?
Is het mogelijk dit op te vullen met klei en vervolgens een stookcyclus te doen? Wie heeft er tips?
Bvd

8 antwoorden

  • Ine,
    Als je in de buurt van de Noordoostpolder komt, kun je zo een stukje isodeken of isosteen bij mij ophalen.
    beantwoord
  • Bedankt voor je aanbod Bert, maar ik ken het materiaal niet en weet dus niet of dit de oplossing is. Voor alle duidelijkheid heb ik een foto gemaakt. Ik heb deze oven vorige week 2de hands gekocht en hij werkt goed maar ik zou dit toch graag op de een of andere manier willen repareren. Enig idee hoe?
    Bijlagen:
    beantwoord
  • De foto foto staat op z'n kop, hierbij de correcte stand. De afbrokkeling zit dus aan de onderkant van het afneembare ovendeel wat rust op de onderplaat. De verwarmingsspiraal zweeft daar nu dus. Er is nog voldoende isolatie aanwezig maar ik vind het een beetje eng dat de verwarmingsspiraal nu a.h.w. zweeft. Wat is hier aan te doen?
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Het lukt blijkbaar niet om de foto om te keren.
    beantwoord
  • Voor alle duidelijkheid nog een foto genomen van de onderzijde van de oven. Hierop is te zien dat de verwarmingsspiraal zweeft. Wat is de oplossing hiervoor?
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Verkeerde foto, het zit niet erg mee. Hopelijk nu de juiste.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Ik begrijp er niets van, weer verkeerde foto. Is er een mogelijkheid om berichten op dit forum te verwijderen?
    Nieuwe poging.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Ik geef het op, blijkbaar is het onmogelijk om een nieuwe foto te plaatsen
    Ik ga het proberen in een nieuw bericht.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.