ALGEMEEN > Techniek > Welke metalen ringetjes?

Van papierklei wil ik kleine plaatjes klei stoken (met gaatjes erin) en deze later aan elkaar bevestigen door middel van een ringetje. Omdat het een behoorlijk object wordt lijkt het me dat het ringetje een bepaalde stevigheid moet hebben. Heeft iemand hier ervaring mee.

2 antwoorden

  • Dag Coos
    Je kan de ringen zelf maken door een (ijzer, koper, zilver) -draad volgens behoefte en sterkte op een as te wikkelen en dan door te slijpen, je stukjes monteren en daarna de ringen terug dicht te solderen of lassen.
    Als het eind resultaat echt héél zwaar zal zijn kan je beter een sterke veer nemen, die doorknippen of slijpen en vervolgens monteren (opgelet deze dan niet gaan solderen!) deze kan je als open staalringen gewoon zo gebruiken.
    De keramiek of porselein plaatjes hebben geen last van de eventuele warmte ontwikkeling bij het solderen of lassen, maar een beetje bescherming met isolatie wol kan natuurlijk geen kwaad.
    Let er ook op dat je draad voor de ringen in de gaatjes moeten passen als je alles gestookt hebt hé
    MJK
    beantwoord
  • Hoi Cornelis,

    Dank je wel voor het advies, hier kan ik mee aan de slag.

    Hartelijke groet,

    Coos
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.