ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > recept slib Netty Jansen

Ik werk momenteel in een studio in Thailand en ben vergeten het basisrecept van Netty Jansen mee te nemen van huis. Wij willen er hier mee gaan werken. Kan ik een ander transparant glazuur gebruiken? Wat is de engelse benaming voor halfvette klei?
Graag recept in engels. Groet vanuit Thailand van Empty Space Chiangmai.

6 antwoorden

  • Marijke ik heb een Engels recept van Ellen Rijnsdorp voor Naked Raku.
    Heb je daar wat aan:

    6 kali feldspar
    4 bentonite
    16,2 calcium carbonate
    3,9 flint
    53,5 alkaline borax frit
    16,4 alkali frit

    en een normaal basisglazuur van David Jones:

    85 high alkali frit
    15 china clay
    5 bentonite

    Mocht je nog meer willen weten mail me dan onder info.salobo@yahoo.de
    beantwoord
  • Hoi Marijke,

    Misschien kun je Netty persoonlijk mailen .Via de site van www.nvk-keramiek.nl kun je haar opzoeken en daarbij staat ook een link waarmee je haar kunt mailen.Mogelijk ook via Keramikos omdat zij daar workshops geeft,misschien dat zij je ook verder willen helpen.Dan weet je zeker dat je het juiste recept hebt.

    Groetjes en succes
    Sonja
    beantwoord
  • DAg MArijke,

    Ik heb je zojuist op je persoonlijke emailadres het slibrecept toegevoegd en alles voor je in het engels vertaald.

    Ik hoop dat je er zo verder mee kunt.
    Met vriendelijke groet en succes daar in Thailand.
    Netty Janssens
    beantwoord
  • bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn gevraagde recept, maar suggesties voor rakurecepten zijn ook welkom. Het probleem hier is dat fritten moeilijk te krijgen zijn of erg duur . De vrouw van de studio wil geen giftige producten gebruiken, ook geen borax, gerstley borate, nepheline syenite. Hoe zit het met de giftigheid ervan en zijn er veiligere alternatieven? Alle tips zijn welkom.
    beantwoord
  • bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn gevraagde recept, maar suggesties voor rakurecepten zijn ook welkom. Het probleem hier is dat fritten moeilijk te krijgen zijn of erg duur . De vrouw van de studio wil geen giftige producten gebruiken, ook geen borax, gerstley borate, nepheline syenite. Hoe zit het met de giftigheid ervan en zijn er veiligere alternatieven? Alle tips zijn welkom.
    beantwoord
  • @Marijke, de naam was dus Netty Janssens. En je krijgt antwoord van haarzelf, in hoogst eigen persoon. Is dat luxe of niet.
    ;-)
    mvg
    Liset
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.