ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Hoe Welte glazuur aanbrengen

Ik heb een paar keer gewerkt met wit dekkende welte poederglazuur.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze glazuur mooi regelmatig kan aanbrengen.
De keren dat ik ermee heb gewerkt was het geheel onregelmatig en bobbelig.

7 antwoorden

  • Wat pehatine toevoegen. Daar maak je het glazuur beter te kwasten.
    beantwoord
  • Je kunt een airbrush gebruiken daarvoor. Dus de verf spuiten. Bijvoorbeeld, zonder compressor: webwinkel.keramikos.nl/.../...itpistool-gs010.html

    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Dompelen in een (glazuur-)bad geeft ook een mooi gelijkmatig effect.
    Of een waaierkwast gebruiken.

    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Ik neem aan dat je het glazuur wel eerst gezeefd hebt voor het aanbrengen.
    beantwoord
  • Marlene,
    ik heb het niet eerst gezeefd. Ik ga ervan uit dat je het glazuur evt. verdunt en het vervolgens goed mengt.
    Waarom moet glazuur worden gezeefd en doe je dat dan met een gewone huishoud-zeef?
    beantwoord
  • Marlene,
    Ik heb nu een product gekocht, ook van Welte, waarop staat "combiproduct KUR 8-500( 500 staat voor 500 ml)
    Ik neem aan dat dat dezelfde werking heeft als het door jouw genoemde Pehatine. Bedankt voor de hulp
    beantwoord
  • Pierre, glazuur moet je eigenlijk altijd zeven, om te voorkomen dat er klontjes in blijven zitten en tegelijkertijd wordt het goed gemengd, zeef dan de kur 8 mee.
    Dit product zorgt er ook voor dat je het beter kunt kwasten, het droogt minder snel op. Breng 3 laagjes aan, 1 horizontaal, 1 verticaal en 1 diagonaal.

    Zeven kun je het beste met een glazuurzeef, 80 of 100 mesh, te verkrijgen bij je kleileverancier.

    De enige poederglazuren die je niet moet zeven zijn de zgn."effectglazuren", deze bevatten korreltjes die voor het effect zorgen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.