ALGEMEEN > Diversen > Ligt het aan mij?

Ligt het aan mij of is het normaal om niet te reageren op een welgemeende reactie? De afgelopen dagen heb ik drie keer positief gereageerd op vragen op deze site: vragen om een handleiding van een oven, om isolatiestenen en om stapelmateriaal. Alle keren wordt er vervolgens niet meer gereageerd. Dan ben ik echt niet meer geneigd om dat in de toekomst nog eens te doen. Waarom plaatsen mensen zo'n vraag dan eigenlijk?
gevraagd

4 antwoorden

  • Ik heb geen idee of het aan jouw ligt maar een paar weken geleden heb ik voor het eerst een vraag op het forum gezet.
    En werd een beetje overtroffen door de snelheid van de mensen die reageren .
    Heel snel, en ik keek pas enkel dagen later heb wel gereageerd is wel zo netjes maar misschien gaan de mensen als nog reageren
    Succes en blijf zeker antwoorden
    Groet brigitte
    beantwoord
  • Bert,
    Je hebt helemaal gelijk,de beleefdheid laat wel eens te wensen over.Even reageren met een bedankje,wanneer iemand de moeite heeft genomen om mee te denken na een vraagstelling kost weinig energie.
    En is wel zo aardig.
    Het betekent ook dat iedereen serieus wordt genomen!
    Dus..laten we dat zeker doen...
    groet, truus w.
    beantwoord
  • Hallo Bert,
    Je vraag is terecht en het zou beleefd zijn als etc.
    Maar je weet niet wat er zich aan de andere kant van het beeldscherm afspeelt.
    De beste raad is denk ik "trek het je niet persoonlijk aan".

    Maar als de onbeleefdheid te zeer kwetst, dan ben je misschien al tegen je zin in antwoorden aan het geven. In dat geval zou ik er mee stoppen als ik jou was. Of alleen de leuke vragen proberen te beantwoorden.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Hallo,
    Het is jammer dat we in dit land steeds meer de neiging krijgen om bij de constatering van iets wat beter kan het probleem te leggen bij de waarnemer hiervan en niet bij de zaak waar het om gaat.
    Beschaving en galant gedrag vormen het smeermiddel van de communicatie en... die zorgt er weer voor dat we verder komen.
    Dit zou daarom eigenlijk helemaal geen punt van discussie moeten zijn!
    Ik ben het dus helemaal met Bert eens!
    met vriendelijke groet,
    Frans V.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.