ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > chamotte klei krimpt

Ik heb een beeld gemaakt om misschieen te verkopen en wilde een plateau maken om deze erop te zetten. Ik heb de plateau weken daarna apart gemaakt.
De plek waar het beeld moest staan is te veel gekrompen, schuren kan niet. De leraar vulde de gaat met zand met hetzelfde kleur van de keramiek en houtlijm.
Kan ik het beeld verkopen met deze aanpassing?
Het ziet goed uit en het past bij elkaar alleen het beeld zweef in plaats van erin staan.

6 antwoorden

  • Dit is een provisorische reparatie die voor binnen wel kan, maar niet geschikt is voor buiten. De klant moet natuurlijk wel geïnformeerd worden over deze reparatie.
    Met groet van Michel Kuipers
    beantwoord
  • een foto van je werk plaatsen, dan kunnen ze er beter over oordelen, en laat de koper weten wat er is bebeurd met het beeld, hij heeft dan zelf de keuze van wel of niet kopen, eerlijk duurt t langst
    beantwoord
  • Het informeren aan de klant van de aanpassing is vanzelfsprekend.
    De plank is niet onderdeel van het beeld maar het maakt het af voor de presentatie.
    Het beeld is gellukkig niet voor buiten.
    Voor de toekomst hoe voorkom ik zoiets weer?
    beantwoord
  • Beeld en plank 1 geheel maken zou een oplossing zijn voor een volgende keer.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Ik zou echter wel denken, als je zelf al je twijfels hebt om dit beeld -in de staat waarin het nu is- te verkopen, dat je het dan niet moet doen.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Zou je misschien een tussenstuk kunnen maken? Dan moet het wel aan twee kanten passend gemaakt worden, ook niet eenvoudig. Met een contrasttint?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.