ALGEMEEN > Chemicaliën - Grondstoffen... > oxide verwijderen

Ik heb een bakje waarin ik letters ingekerft heb dat heb ik met mangaanoxide gevuld en daarna weggepoetst met de bedoeling dat het alleen in de letters zo blijven zitten maar ik krijg het niet weg Heeft iemand hier een oplossing voor?

5 antwoorden

  • Dag Joyce, ben je als volgt te werk gegaan?
    De letters in gewassen met mangaanoxide en daarna met een natte spons zoveel wegwassen als je bedoeling was? Blijft er naar jouw gevoel nog teveel oxide achter, dan kan ik je uit ervaring melden dat mangaan oxide na het glazuren en de gladbrand nagenoeg verdwijnt.
    Het lijkt aanvankelijk alsof het hele bakje vuil is, maar heus het zal meevallen.
    Succes,
    groet, truus w.
    beantwoord
  • Bedankt Truus,het is een bis. gebakken bakje en ik probeerde eerst alleen de letters in te vullen met mangaan maar dat werd een kledderboel Daarna met natte spons maar het bakje is nog steeds "vies"
    Ik wil het bakje nu verder met paars glazuur doen.
    Jij denkt dat dat goed gaat komen?
    beantwoord
  • Joyce, na het glazuren met paars zal het mangaan vrijwel niet meer zichtbaar zijn, misschien iets, ik verwacht dat het paars goed dekt, en anders zal het niet storend zijn. Misschien dat de letters juist door het effect van het mangaan die in de diepere delen zit heel mooi duidelijk te zien zal zijn.
    Succes, groet, truus w.
    beantwoord
  • Oke Truus ik ga het doen en laat je nog even weten wat het resultaat geworden is.
    Groet Joyce
    beantwoord
  • Hallo Truus
    Het bakje is prima gelukt en inderdaad is er niets meer van de vlekken te zien.
    Bedankt, groet Joyce
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.