ALGEMEEN > Techniek > Opbouwen met platen

Beste forum lezers,
Ik wil enige kennis opdoen, alvorens ik begin met het werken in opbouw met plakken. Ik wil nl eens een vierkante vaas maken. Nu meen ik dat dit onderwerp eens beschreven is in het magazine. Weet iemand welk nr. dit was? Het scheelt me veel speurwerk! Dank voor het meedenken.
groet, truus w.

4 antwoorden

  • Beste Truus,
    Het onderwerp van je vraag is gewijzigd van 'KLEI keramisch magazine' in 'Opbouwen met platen'. Dat dekt meer de lading van je vraag.
    In nummer 2006-2 zijn we gestart met de serie basistechnieken in handvormen. Het laatste deel 4 ging over het opbouwen met platen. De serie basistechnieken werd gepubliceerd in:
    2006-2 maart: deel 1 - maken van een duimpot
    2006-4 juli: deel 2 - knijpen van een vorm met behulp van een mal
    2006-6 november: deel 3 - opbouwen met rollen
    2007-2 maart: deel 4 - opbouwen met platen
    De laatste 2 nummers (2006-6 november en 2007-2 maart) zijn uitverkocht. Een pdf van het artikel kost € 2,- en is te bestellen via info@klei.nl. De nummers 2006-2 maart en 2006-4 juli zijn via het archief te bestellen.Klik op: http://www.klei.nl/het-blad/archief
    Mvg Yoka
    beantwoord
  • Dag Yoka,
    Bedankt voor het antwoord, het gaat mij om informatie aangaande opbouwen met platen, en als ik het goed heb begrepen is deel 4- opbouwen met harde platen, geschreven door Mels Boom, als pdf nog te verkrijgen? Ik zal deze graag ontvangen en bestellen via het door jouw opgegeven mailadres.
    Dank voor je moeite.
    Mvg Truus
    beantwoord
  • Geen idee van....

    Yoka, dit verdient geen schoonheidsprijs, en hiervoor m`n excuus, jouw tijd is kostbaar , je hebt veel werk met al die `mails `en het forum.

    Blijkt dat ik in 2007 toch al abonnee was van het magazine en het nr. in bezit heb. Maar je hebt me wel geholpen om het te vinden, ik dacht toch al dat ik er ergens over gelezen had!
    Mocht je al actie hebben ondernomen dan zal ik de kosten vergoeden .
    Dat verneem ik dan van je.

    Nogmaals sorry.
    Groet, Truus w.
    beantwoord
  • Dag Truus, Geeft niets. In ieder geval hebben we een tevreden abonnee! :).
    Via de zoekfunctie in 'archief' kun je geplaatste artikelen terugvinden. Maar helaas moet ik erbij vermelden dat de zoekfunctie nog niet optimaal werkt. Hij zoekt nog niet gericht genoeg. Hopelijk wordt dit na de evaluatie van de website in september verbeterd. Groet, Yoka
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.