ALGEMEEN > Ovens > spiraal

spiraal van de keramiekoven werkt niet meer maar het groene lampje brand wel. wat kan ik doen

8 antwoorden

  • Wat het snelst resultaat oplevert is bellen met de leverancier en daarmee overleggen.
    Een wat meer bewerkelijke oplossing is het om de gebruiksaanwijzing van de oven te nemen en bij de sectie "foutmeldingen" of "troubleshooting" kijken of jouw probleem met de oven er bij staat.
    Meest waarschijnlijke lijkt mij dat er een breuk in de spiraal zit.
    Wat bedoel jij overigens met "het groene lampje" ? Ik heb bv aan mijn oven groene lampjes die het stadium van de stookcurve aan geven.
    mvg Liset
    beantwoord
  • het groene lampje gaat aan als je de oven aanzet op een dan gaat hij knipperen.
    maar de spiraal word niet warm
    beantwoord
  • Je geeft niet aan welke veka oven je hebt anny
    onder de rubriek downloads staan verschillende gebruiksaanwijzingen voor ovens.
    Kijk daar eens,
    Kijk of de spiraal is gebroken, kijk of de delsel schakelaar wel werkt staat de temperatuurbegrenzer wel goed?

    Frans
    beantwoord
  • onderstaan bericht namens Anny Vleuten geplaatst, was nl. in een nieuw onderwerp geplaatst.

    Anny Vleuten schreef om 11.40:
    het probleem is dat de spiraal gebroken is , kan ik die zelf repareren en hoe
    beantwoord
  • Een nieuwe spiraal bestellen bij VE-KA Anny.
    De oude(laten) verwijderen en de nieuwe (laten) instaleren.
    beantwoord
  • Is het niet een beetje link om een onervaren iemand een zwaar elektrisch apparaat als een keramiek-oven zelf (en voor het eerst) te laten repareren ?

    Nog afgezien van het feit dat je je hele bekleding kunt vernielen met onhandigheden.

    Of zie ik dat verkeerd ?
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • je leest alleen verkeerd Liset :-))
    beantwoord
  • O.
    %7/

    :-)
    mvg
    Liset
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.