ALGEMEEN > Gebruiksaanwijzingen > Handleiding oven LT3 Economy

Van mijn tante heb ik een 20 jaar oude oven kunnen overnemen. Het is een LT3 Economy Favorite. En werkt nog met cones.Er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij. Heeft iemand de handleiding van deze oven?

5 antwoorden

  • hoi, de Handleiding oven LT3 Economy staat hier ergens in pdf vorm dacht ik. Maar als je ze niet kan vinden wil ik ze wel eens opzoeken in mijn archief en dan doorsturen. ik gebruik ook een aantal kleinere ovens als testovens en stuur ze met de automaat die ik zo via een relais en een gewone stekker (230V) aansluit, de thermostaat gaat direct naar de automaat en die kan zo het hele proces regelen. op deze manier gebruik ik alle oventjes toch via een automaat en op huishoudspanning. (de lt3 op full en eventueel ook een kegeltje erbij, maar moet niet)het schema van deze schakeling kan je ook krijgen. ik zet dit wel even met foto's op een bestandje. maar.... zal wel moeten wachten tot na de vakantie .. mvg, mjk
    beantwoord
  • De gebruiksaanwijzing van de LT3 is te vinden onder GEBRUIKSAANWIJZINGEN - DOWNLOADS of via onderstaande links:

    http://oud.klei.nl/forum/o/3203/Kiln%20Sitter%20modellen%20LT-3%20en%20LT-3K

    http://oud.klei.nl/forum/o/3201/Economy%20ovens%20Keramisch%20Instituut%20Haarlem
    beantwoord
  • Hoi MJK en secretariaat,
    Dankjewel voor de documenten. Ik ben ook nog wel benieuwd naar de schakeling die je hebt gemaakt met het relais. Als je na je vakantie mij de foto's wilt sturen, dat zou super zijn. Voor nu een fijne vakantie! groet Sandrien
    beantwoord
  • Dag Sandrien
    Ik heb de schakeling en hoe het er bij mij uitziet in een bestand erbij gezet.En ook een foto van de binnenkant van de kast. De blauwe stekkers die ik gebruik zijn van het type 3P 230V 32A omdat mijn atelier met dit type is ingericht. Het zal er dus wel anders uitzien bij jou veronderstel ik. Werk wel steeds veilig en volgens de normen die bij jullie gelden, zo blijft het huis fris en de oven warm...
    Dit is een versie die je kan aanpassen volgens eigen behoefte. Hou rekening met de ovens die je er wil mee aansturen (15 tot 25 Ampere via 230V). Je kan er ook verschillende automaten mee gebruiken (deze is met TC505).
    Voor technische uitleg en onderdelen kan je ook terecht bij de technische dienst van Keramikos. Hou er ook rekening mee dat je de stekkers zo universeel mogelijk kiest voor je thuis situatie maar misschien ook om mee te nemen en andere ovens aan te sturen.
    Dit is een voorbeeld en je kan er in feite alle kanten mee op (hoe hoger het vermogen dat je wil aansturen ... hoe duurder de onderdelen worden!)
    Ik hoop je er wat aan hebt en als je nog vragen hebt dan is dit de plaats.
    veel plezier ermee.
    mjk
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Hoi MJK,
    Dankjewel weer voor je uitleg en de foto's. Ik ga het eens bestuderen. Als ik er niet ui kom dan meld ik me weer. Fijne zondag! Sandrien
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.