ALGEMEEN > Ovens > oven schilderen?

mijn kleine oven heeft wat roestplekken op de deur en bovenop. Is het mogelijk om hem weer mooi te krijgen en welke soort verf moet ik dan gebruiken?

5 antwoorden

  • Ik heb heel goede ervaringen met Hammerite-verf. Zij hebben hittebestendige verf (gaat tot 650°C) maar omdat de buitenkant van de oven toch nooit zo heet wordt, volstaat de gewone 'direct over roest metaallak'. Het mooiste resultaat krijg je met de hamerslag-verf.
    beantwoord
  • Polijsten is het beste dat je met de roest kunt doen als je het tenminste weg wilt hebben. Of met heel fijn schuurpapier schuren. (Polijsten is een fijnere bewerking dan met schuurpapier schuren.)

    Als dat gebeurd is kun je die plekken gewoon bij houden met bv een droge metaalspons.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Het wegwerken van roestplekken op een keramiek oven is slechts syntoom bestrijding. De roest wordt veroorzaakt door de grote hoeveelheid vocht die vrijkomt bij het stoken. Dat is niet te voorkomen.
    beantwoord
  • Ben ik mee eens Michel. De oven totaal afsluiten tijdens een bisquit-stook is er een van.
    beantwoord
  • dank jullie wel, ik ga hem opschuren en hamerslag gebruiken.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.