ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > waar kan ik een nieuw pedaal kopen?

Ik heb een draaischijf van Axner. De pedaal is kapot. Een pedaal importeren uit Florida kost alleen aan verzendkosten al 75 euro. Hoe zou ik in Nederland aan een geschikte pedaal kunnen komen? Er moet een potentiometer in zitten en hij moet drie-aderig zijn. Ik heb al gezocht op internet maar ik snap niet waar ik naar moet kijken. Op vragen die ik stel krijg ik steeds geen goed antwoord. Is er iemand met een beetje technisch inzicht die mij verder kan helpen?

7 antwoorden

  • Ik denk dat die pedalen gewoon standaard te koop zijn bij de verschillende klei toeleveringsfirma's
    o.a Rohde en Roderveld draaischijven hebben zo'n pedaal

    Frans
    beantwoord
  • Nog even ter aanvulling,meestal is alleen de" potmeter"
    draaibare weerstand stuk.
    Vervanging van dit onderdeel zal meestal afdoende zijn.
    Er zitten ook nog 2 kleinere draaibare weerstanden in die er voor zorgen dat de schijf stil staat bij de bovenste stand van het pedaal en een die het maximale toerental regelt.
    Let wel op dat je een liniaire potmeter gebruikt.
    De meer gangbare logaritmische potmeters zijn niet geschikt.

    Frans
    beantwoord
  • Ga ik proberen. Dank je wel... er was me verteld dat een pedaal van een ander merk niet zou werken. Toch proberen dus...
    beantwoord
  • Gaat niet lukken. De groothandel durft t niet aan en met rohde of roderveld kan ik geen contactadres vinden. Nog meet ideeën? Of zal ik toch maar voor die hoge verzendkosten gaan?
    beantwoord
  • Probeer eerst of je het ding kan (laten) repareren er kan weinig aan mankeren meestal is het de potmeter die stuk is.
    3 puntjes solderen aan de nieuwe en het werkt weer.

    Frans
    beantwoord
  • Danjkje Frans. Dat is al gebeurd. Niet meer te repareren. :-(
    beantwoord
  • Informeer eens bij MOJO Keramiek, www.mojokeramiek.nl, info@mojokeramiek.nl. Is importeur voor Rhode ovens en draaischijven.

    Adres Roderveld: http://roderveld.com/product_schijf.php?LANG=NL
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.