ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Duncan AG401 kleurloos?

Hoi, Ik heb glazuur AG401 van Duncan gebruikt. Of ik nu wel of geen eindglazuur over de steenrode kleur heen zet... de "kleur" is verdwenen na de glazuurstook. Doe ik iets niet goed? Bedankt alvast!

7 antwoorden

  • Hallo, even geleden, maar ik ben eruit. Als je AG401 onder een CN Duncan glazuur aanbrengt krijg je na de stook erg mooie 'olieachtige' uitlopers in de glazuur. Zie op foto AG401 met daaroverheen CN074.
    Groeten, Lucille
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Welke steenrode kleur bedoel je, engobe? onderglazuur? iets anders misschien?
    Zo is het lastig een zinnig antwoord te geven.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hallo Michel,
    Het is AG401, Marbled Celadon. Volgens mij een onderglazuur uit de Artisan Glazes van Duncan. Ik heb 'm in 2 lagen opgezet. Dit gaf een steenrode doffe kleur. Na glazuurstook is de kleur geheel verdwenen. Dat de rode kleur veranderen zou, wist ik wel. Er zou een groenige antiekkleur moeten verschijnen (dacht ik), maar er blijft geen enkele kleur over....
    beantwoord
  • Op welke temperatuur heb je deze glazuur gestookt, Lucille?
    beantwoord
  • 1060 graden
    beantwoord
  • Deze glazuur hoort op cone 06 gestookt te worden, 1000 graden, dus misschien is de temperatuur toch iets te hoog geweest. Is het ook mogelijk dat je de glazuur niet goed geroerd hebt?
    beantwoord
  • Hallo Anneke, Ik heb 'm goed geroerd. Ik zal volgende keer een lagere temperatuur proberen.
    Bedankt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.