ALGEMEEN > Kleien voor beginners > klei van een mal van piepschuim halen

hallo ik ben maar een beginneling en heb een halve bol van piepschuim bedekt met krantenpapier eerst en daarna met klei mijn vraag is hoe lang moet het drogen vooral leer ik het eraf krijg en moet het in een plastieke zak zitten voor leerhard te worden

3 antwoorden

  • als je het gemaakt hebt, kun je het met een fohn aandrogen en er gelijk afhalen en het dan laten drogen, je kunt het gewoon aan de open lucht laten drogen, op een niet te warme plek is het best. zelf doe ik er huishoudfolie omheen dit kun je dan gelijk met de klei eraf halen en dan zo van de klei aftrekken. Ik laat nooit iets drogen om een voorwerp heen want klei krimpt als het droogt, zo kun het de klei vaak moeilijk eraf krijgen, al zal dit met een halve bol natuurlijk wel meevallen.
    gr.
    beantwoord
  • BOL
    Als je je klei om de bolle kant van de bol hebt gedaan moet je het er onmiddellijk afhalen. De klei gaat krimpen tijdens het drogen en zal dus meteen gaan scheuren als je het op de bolle kant laat zitten.

    HOL
    Heb je de klei aan de holle kant gedaan dan is er geen probleem. Lekker laten zitten. Het krimpt vanzelf los.
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • dank jullie wel voor de tips
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.