ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > resultaat is tegengevallen

Hallo, kan iemand mij verder helpen, ik heb een grote schaal geglazuurd en gebakken op 1250 graden, vooraf heb ik het ingewreven met mangaanaarde en daarna gespoten en gebakken natuurlijk. Maar toen het vandaag uit de oven kwam was het gewoon de mangaanaarde met een glans erover. Vroeger heb ik dit nog gedaan maar met ijzeroxide, een beetje gele en rode ingewassen en dat glazuur erover en het waren gevlekte bladeren, zo een beetje als herfstbladeren nu zijn, ze waren ook glanzend. Mijn vraag is nu: kan dit daar nog een glazuur overspuiten, zo is de schaal maar saai, die een geel-roestig effect geeft met donderbruine vlekken en nog eens bakken op 1250 graden?

1 antwoorden

  • Hallo Daemen Liliane,
    in principe kan je er weer glazuur overheen aanbrengen b.v.met de kwast.Is dit een ander glazuur dan dat er al op zit is het resultaat onzeker en kan tegen vallen.Leg deze schaal apart en neem eerst proeven op kleine tegeltjes.Ik denk dat een geel-roestig effect ook te bereiken valt door de schaal te gaan opglazuren,en dan nog een keer te bakken rond de 750.Maar neem ook hier eerst proeven.
    ben benieuwd,
    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.