ALGEMEEN > Ovens > Temperatuur oven

Hoe weet ik hoe hoog een oven kan stoken. Ik kan een oven overnemen van 220 volt met 3200watt. Is daar een berekening voor?

3 antwoorden

  • Hoi Ans,

    Daar is niet echt een berekening voor, behalve de stroom speelt de inhoud, de isolatie van de oven en het soort spiralen een rol bij de maximale temperatuur die de oven kan halen. Ik zou vragen naar het merk en type nummer van de oven en dan op internet (of hier) de gegevens van de oven opzoeken. Ik neem aan dat de huidige eigenaar geen handleiding van de oven meer heeft.

    Om je een idee te geven:
    Ik heb nog een oude Ve-ka oven (R.SVK/40 O, inhoud 40 liter, 31 x 31 x 42 cm) 220 volt 3000 watt en die kan tot 1200 oC.

    Succes

    Groetjes,
    Daniel
    beantwoord
  • Helaas niet. Het wattage is het verbruik van de stroom wanneer de oven op full staat. Op een oven staat vaak een plaatje met gegevens, waaronder de toptemperatuur. Echter, zijn de spiralen vaak gebruikt, neemt het rendement daarvan ook af. Het rendement hangt ook af van de inhoud van de oven; daar heb je niets over gemeld in je vraag.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Dank heren, de oven heeft een inhoud van ongeveer 40 liter. Ik ga maar even kijken misschien kan ik dan iets meer ontdekken.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.