ALGEMEEN > Kleien voor beginners > Kan "verse klei" zich hechten aan biscuit ?

Ik ben dus écht een beginner...heb dus een beeldje gemaakt dat niet zo goed uit de oven is gekomen...

Lijmen is geen optie...maar ik zou het beeldje toch nog willen herstellen ! Dus vraag ik me af of "verse klei" zich nog kan hechten aan een biscuit gebakken beeldje ??

Niet met de bedoeling om opnieuw te bakken, maar zou het dan gewoon willen schilderen met acryl ! Als dit mogelijk zou zijn ??

Iemand raad of tips ? Het beeldje is gewoon te mooi om zomaar weg te doen...maar het heeft mankementjes...!

Is gewoon een hobby...en wil me er graag in verdiepen...maar moet nog zoveel bijleren ! Zou gewoon een beeldje zijn om hier op de kast te plaatsen !

Alvast bedankt voor reacties !

32 antwoorden

  • Beste Els,
    Ik ga het even kort houden :verse klei op reeds gebakken klei zal niet houden. Denk wel dat je de redenen wel kunt achter halen als je hier verder op het forum zoekt naar reparatie scheuren en/ of beeld .Er zijn opties met papierklei maar omdat je het toch niet meer wilt bakken kun je het beter "repareren" met een zelf hardende klei zoals
    bv "Das klei".
    Heel veel succes en leerplezier bij het ontdekken van de keramiekwereld.
    Sonja
    beantwoord
  • Hallo Els,
    DAS klei is een aardige optie, maar dat zal zich niet hechten. Misschien dat je iets kunt met een mengsel van zand cement en kalk(3 : 1 : 0,5) en dat aanmaken met weinig water tot een bijna kneedbare substantie. Dat zal zich wel hechten en gemakkelijk overschilderbaar. Je zou ook aan gips kunnen denken; dat hecht zich ook op biscuit scherf.
    Succes ermee www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • repareren met gips is ook een optie dat zet bij het drogen uit en zal zo vast komen te zitten.
    bij werken met schuurpapier en overschilderen.

    Frans
    beantwoord