ALGEMEEN > Techniek > Welke techniek is hier toegepast?

Ik maak al enige jaren beelden als hobby. Hierbij gebruik ik altijd glimmende glazuren, dat ik persoonlijk soms afbreuk vind brengen aan mijn creaties. De beelden van Sarah Saunders vind ik geweldig qua glazuurtechniek. Ik vermoed dat ze met oxides werkt en "de huid " gekleurd is met engobe? Maar de aanbreng van kleuren bij de ogen en blosjes op de wangen evenals de kleuring van de kleding van de beelden zou ik graag willen leren. Het matte effect spreekt mij meer aan dan glimmende glazuur.
Bijlagen:

6 antwoorden

  • Hallo Daan,
    Dit ziet er niet uit als glazuurgebruik. Ik vermoed dat hier geen kleurende oxides maar kleurpigmenten zijn gebruikt. Voor een goede hechting zijn deze waarschijnlijk met een kleine toevoeging van fritte aangebracht.
    met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Bedankt voor het antwoord Michel. Mooi werk trouwens!
    beantwoord
  • Ik zat te denken aan crealine krijtjes met een transparant er over

    Frans
    beantwoord
  • Ceraline krijtjes geven een wat craquelé effect vind ik en niet het uitgestreken effect wat deze beelden hebben.
    beantwoord
  • Ceraline waskrijtjes zijn enkel geschikt om lijnen te tekenen of te arceren. Vlakken inkleuren doe je beter met onderglazuur- pigmenten. Op de foto zijn deze pigmenten lichtjes open gewreven zoals men zou doen met maquilleren. Pigmenten alleen zullen niet voldoende hechten en is een beetje fritte aan toevoegen nodig.
    beantwoord
  • Ik heb even verder gezocht maar zij,Marie Gibbons, gebruikt geen glazuur maar verf en wax op biscuit.
    www.mariegibbons.com/mariegibbons/about.html
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.