ALGEMEEN > Diversen > Waarde ?

Voor mij is klei intussen een passie geworden ! En mijn andere passie is poezekes...dus : ik heb 10 theelichtjes gedoneerd aan een VZW tvv van verwaarloosde poezekes.
De VZW wil deze theelichtjes verkopen op een kerstmarktje voor het "goede doel" en vragen ze natuurlijk aan mij wat de vraagprijs zou zijn voor deze theelichtjes ?? Ik doe dit enkel als hobby en verkoop mijn spulletjes niet ! Dus ook totaal geen idee wat ze hiervoor kunnen vragen ?
Ik zal foto's meesturen...hoogte ongeveer 5 à 6 cm en diameter ongeveer 9 cm.
Gebakken op 1050°C en kwastglazuur van Botz en Terra Color.


Iemand enig idee ?

Ik heb al veel gelezen over de waarde van keramiek...en ik weet dat dit heel wat discussies kan opleveren...maar dit is totaal mijn bedoeling niet ! Ik ga dit ook nooit verkopen...enkel wil ik een beetje een "waarde" weten...alles voor de poezekes !!

Alvast bedankt !
Bijlagen:

7 antwoorden

  • Soms is het "wat de gek ervoor geeft"...
    Je hebt ze gedoneerd dus je hoeft niet naar de waarde van het materiaal te kijken of glazuren.
    Ik denk dat ze op een kerstmarkt wat meer op kunnen brengen als men zegt en goed laat zien dat het voor zwerfkatten is dus voor het goede doel.Kerstmarkt,goed doel.
    Als de VZW alleen tevreden is met 40 euro per kommetje en je kan het daarvoor verkopen is dat toch prima maar misschien zijn ze ook met 25 euro tevreden als ze ze dan allemaal verkocht hebben aan het eind van de dag.
    Dus begin met een bedrag en je merkt snel genoeg of het verkocht gaat worden of dat je toch te hoog zit.
    Doe er wel een theelichtje bij zodat men kan zien wat het is.
    beantwoord
  • in deze tijd (recessie)is mijn ervaring dat er niet te veel voor wordt betaald, dus ik zou zeggen als iemand interesse toont, laat hem of haar een bod doen op je werk,een liefhebber van keramiek, zal je werk waarderen,de vereniging kan er dan wel of niet mee akkoord gaan. Zij zullen denk ik... blij zijn met iedere euro die het hun kan opleveren. Maar 25 tot 40 euro kun je vragen op een kunstmarkt, maar dat gaat, denk ik, op die kerstmarkt vast niet lukken,
    (lees niet dat het dat niet waard is) succes !!!
    beantwoord
  • Wat zou je er zelf voor geven, als je het van een ander moest kopen?
    beantwoord
  • Een mooie mok van een professionele keramiste kostte me €15 op een beroemde pottenbakkersmarkt. De mok is van steengoed, twee kleuren glazuur en heeft een handgeschilderde decoratie. Getrokken oor en mooi afgewerkt. Kortom een hoop werk. Dus zou ik verwachten dat voor een theelichtje niet veel meer dan dat bedrag wordt betaald.
    beantwoord
  • Bedankt voor deze reacties !

    Tja...ik had zelf gedacht aan 10,00 euro ? En dan al rekening houdend dat het voor het goede doel is.

    Ik denk inderdaad ook dat er op deze kerstmarkt niet echt mensen gaan zijn die iets afweten van keramiek.

    Maar ik vind het alvast een goede tip ivm eventueel bieden. Ga dit zeker zo doorgeven aan de opvang.

    Vind dit zelf wel spannend...heb nog nooit iets verkocht, en ga er zelf ook niet bij kunnen zijn. Maar ben wel benieuwd of het een succes zal zijn, of niet...de theelichtjes zijn alvast met heel veel liefde gemaakt.

    beantwoord
  • Jazeker dat dit spannend is. Maar ik gok op een zeer goede verkoop. :-)
    beantwoord
  • Dat is lief, Lucien ! Bedankt !! ;)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.