ALGEMEEN > Techniek > onderglazuur pen

Dag iedereen, ik ben nieuw op het forum en heb gezocht naar een antwoord op mijn vraag maar niet gevonden dus bij deze. Met google kwam ik ook niet terecht bij wat ik zocht, enkel onderstaande foto.

Ik ben op zoek naar een manier om met onderglazuur (in verdunde vorm) op biscuit porselein te tekenen. Tot nu toe heb ik altijd met keramiek potloden gewerkt maar kleuren worden erg mat doordat ik stook op 1250 daarom wil ik met onderglazuur details aanbrengen waardoor de tekeningen net iets meer kracht krijgen.

Met betrekking tot de foto ben ik op zoek naar zoiets als de middelste twee flesjes (met name de lege) met een heel fijne punt om mee te werken. Online vond ik een filmpje van iemand die hiermee werkt maar ik vraag me af of het een zelf gefabriceerd iets is of dat deze te koop zijn met evt. vervangbare topjes (voor diktes)

Weet iemand hier iets over?

Alvast bedankt!
Merel Cremers
Bijlagen:

7 antwoorden

  • hoi merel,

    ik heb bij de cock in bergeschenhoek kleine plastic flesjes gekocht met kleine fijne spuitdopjes die goed schijnen te werken. lijkt sprekend op jouw doorzichtige variant met fijne punt.
    ook hebben zij clay-bright onderglazuuur die je tot 1260*C af kan bakken.
    ze raadde mij aan de flesjes in de ijskast te bewaren zo dat de glazuur goed koud is en makkelijk aanbrengt.
    groet & succes

    ~joris
    beantwoord
  • Hoi Merel,

    Wanneer je met Google zoekt naar afbeeldingen van sausflessen vind je dat soort flesjes. In de supermarkt bij de dressings staan ze ook wel eens.

    Groet,
    Ingrid
    beantwoord
  • Is dit iets voor het fijne werk: een flesje van zacht plastic (je moet kunnen knijpen en doseren) met een schroefdop van harder plastic, waar je een (eventueel kort geknipte) losse wegwerp injectienaald van binnenuit doorheen steekt?
    beantwoord
  • Joris ik zal eens kijken of ik daar kan bestellen. In de webshop van keramikos vond ik zo snel niet wat ik zocht. Ook bedenkt voor de ijskast tip, daar had ik nog nooit van gehoord!

    Bert, inderdaad voor het fijne werk en dat is precies wat ik bedoel. Daarom had ik al het vermoeden dat het iets is wat je zelf in elkaar kunt zetten. Na wat zoeken kwam ik bij deze site: http://www.labstuff.nl/contents/nl/d14.html
    Lijkt erop dat ik hiermee wel uit de voeten kom! Ook bedankt Ingrid, kwam er door te zoeken op sausfles/garneerfles :)
    beantwoord
  • Wanneer een injectie naald te dun is (of glazuur kan iets te dik zijn), gebruik ik een wattenstaafje, Daarvan knip ik de watjes af en gebruik het dan t
    resterende holle buisje als tuitje. Ook hiermee kun je in zo'n handig klein flesje (van bijvoorbeeld baby-badolie of een sausflesje) gestoken met enige oefening prima lijnen trekken.
    beantwoord
  • beantwoord
  • Ik vind deze ideaal.
    www.amazon.com/.../B0099PGTUW

    Als het de goede partij is, zit er een heel klein naaldje bij, ze raken snel verstopt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.