ALGEMEEN > Gips > gipsmal leren maken, liefst omgeving Den Haag

Hallo,

Graag wil ik leren hoe ik een gipsmal maak van een schaal die ik heb gemaakt, om vervolgens met gietklei daar een kopie van te maken. Weet iemand bij wie ik dat zou kunnen leren, liefst omgeving van Den Haag / randstad? Ik heb al op internet rondgekeken, maar zou het liever in de praktijk leren (ipv zelf klooien).

Dank alvast!

5 antwoorden

  • Noes, als het een schaal betreft, waarom moet deze gegoten worden ?? Is het niet eenvoudiger om een schaal in een drukmal te maken ?
    beantwoord
  • Informeer eens bij Addy Meewisse, www.addymeewisse.nl of bij Hoeboer Keramiek, www.phoeboer.nl. Beiden zitten in Den Haag.
    beantwoord
  • Hoi Lucien, ik wil graag een kopie van de schaal maken en het gaat me met name om zowel het dessin en de vorm die ik er in gemaakt heb. Een drukmal werkt niet in dit geval, helaas.
    beantwoord
  • Hallo Lucien en Noes,
    Ieder zijn eigen manier en redenen om te kiezen voor een maakproces. Afdrukken is een totaal andere techniek met totaal andere mogelijkheden en beperkingen.
    Een kei in het maken van gipsmallen, en bovendien veel ervaring met gietklei en mallen, is Bob van Schie. Hij woont in Leiden en werkt in de Porceleyne Fles in Delft.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hoi Michiel,

    Dank voor de tip!

    Groeten, Noes
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.