ALGEMEEN > Ovens > Aanschaf nieuwe oven

Ik ben me aan het oriƫnteren op een nieuwe oven, maar kan niet zo goed een beslissing nemen. Wat is nu een goede oven, waar moet ik op letten en ook niet onbelangrijk, waar kan ik een goede service verwachten?

Het liefst zou ik een Rohde 250 liter deuroven hebben, gewoon omdat de degelijkheid ervan afdruipt, maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. En stel dat ik toch voor deze oven kies, waar ga ik hem dan kopen?

Mijn wensen zijn:
- deuroven
- 200 of 250 liter
- max 1320 graden
- processor met meerdere segmenten en gecontroleerd afkoelen.

Ik hoop dat ik een paar nuttige tips krijg want ik vind het moeilijk om hier een beslissing in te nemen. Het is immers een behoorlijke uitgave.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.


16 antwoorden

  • Marlene, dit is zeker een uitstekende keuze. Vergeet het prijskaartje en doe deze goede investering. Prijsvergelijk kan je best doen via de lijst verdelers Rohde. www.rohde-online.net/.../fachhaendlerkarte
    beantwoord
  • Kijk ook even onder trefwoord: ovens: advies
    of klik op onderstaande link:
    http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/1554/oven%20advies

    beantwoord
  • Ik kan je van harte de Toma oven aanbevelen! Zij maken de ovenhoogte op jouw lengtemaat. Iets waar je niet bij stilstaat dat, als je zo'n grote oven wil laden, de ovenplaten ook erg zwaar zijn en je die op verschillende hoogtes goed moet kunnen plaatsen, ook bovenin! Alles kan en gaat in overleg, bovendien zijn ze zeer schappelijk in de prijs!! Service is ook perfect!
    beantwoord
  • Marlene,

    Wellicht ten overvloede, maar check of je ektriciteitsaansluiting voldoende capaciteit heeft voor zo'n oven. Een 250 liter steengoed oven heeft meer nodig dan de standaard 3 x 16 Ampere.

    Groet,
    Geert
    beantwoord
  • Heb ik al gecheckt Geert. Eigenlijk zouden we een verzwaring van het electriciteitsnet moeten, maar we kijken het eerst even aan. We hebben een kleine overcapaciteit.

    Verder heb ik een mailtje gestuurd naar Toma, Westeneng en Obu. Ik wacht hun info even af.
    beantwoord
  • Ik heb een Toma- en ook een Obu-oven. Allebei geweldig goed.
    Toen ik iets aan de Obu-oven verbeterd wilde hebben kwam John Schouren tot 2x toe helemaal van Limburg naar Drenthe rijden om dit klusje te klaren. Hiervoor niets dan lof. Ik zou in de trant van Radar willen zeggen: dit bedrijf verdient "de warme douche".
    beantwoord
  • Hoi,

    Mojo heeft vaak tweede hands Rohde ovens staan.
    http://tinyurl.com/o2rdwtd

    Er staat er nu een van uw gewenste afmetingen, maar tot 1320 graden C te verhitten. Dat maakt porselein ook beter te doen.

    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Dank Liset, heb het gezien. Maar zo tweedehands vind ik die prijs niet.
    Ik heb inmiddels bericht van Westeneng en Toma. Wacht nog even Obu af.
    beantwoord
  • Marlene, de tweede hands is inderdaad duurder dan een nieuwe die 20 graden minder hoog gaat. Maar die 20 graden extra zijn wel heel bijzonder. ;-)(geintje)
    Veel succes! Liset

    O wacht even. Had je Nabertherm al bekeken?
    http://tinyurl.com/oa3yzmu
    Kun je nog kiezen hoeveel zijden je verhit wilt hebben. Mooie machines. En lekker simpel te bedienen of lekker helemaal naar je hand te zetten met een programma met bijna eindeloos aantal stook-curves.
    mvg Liset
    beantwoord
  • - Rohde is beter-koop.( Nabertherm heeft wel zijn isolatie mee.)
    - Eindeloos aantal stookcurves is een louter verkoopargument.

    beantwoord
  • Dag Lucien, is Rohde beter, hm dat was ik vorig jaar niet tegen gekomen toen ik een oven zocht.
    Wat is beter (dan Nabertherm) aan Rohde ?
    Levensduur spiralen bv ?
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Liset, ik schreef beter-koop en niet beter. Ze hebben elk hun voor- en nadelen.
    beantwoord
  • Lucien, ik moest even googlen op beter-koop. Dat staat dus voor "goedkoper". Ik dacht "een betere koop". Spraakverwarring dus.
    Liset
    beantwoord
  • Ik kan alleen maar toevoegen dat de service en klantvriendelijkheid bij Westeneng TOP is. Willen altijd meedenken en in principe kan alles.
    beantwoord
  • Onderstaand bericht was op 2-2-2014 17:09:53 door Marlene Nobel in en verkeerd onderwerp geplaatst.

    Dank voor jullie reacties tot zover.
    Ik had mog een advieslijntje uitstaan en mede naar hiervan heb ik info gevraagd bij Toma, Westeneng en Obu.
    Ben benieuwd naar de reacties.
    beantwoord
  • Na veel wikken en wegen heb ik dan eindelijk mijn keus gemaakt. Het wordt een oven van Westeneng, 270 liter.
    Nu nog zo'n twee maanden geduld hebben.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.