ALGEMEEN > Klei - algemeen > keraflex

enthousiast gemaakt door het artikel in Klei door Netty Janssens, heb ik een proefsetje porseleinfolie (keraflex) aangeschaft met bij behorende lijm.
Ik heb geprobeerd een paar simpele dingetjes in elkaar te zetten, maar niets bleef plakken.
Wat kan ik fout hebben gedaan? Ide

7 antwoorden

  • Misschien staat hier het antwoord: www.mapei.com/.../106_Keraflex_nl.pdf
    mvg
    Liset
    beantwoord
  • Misschien heb je hier iets aan ?

    www.kerafol.com/.../keraflex-starterkit.html
    beantwoord
  • Kijk maar bij Keramikos
    Keramikos - Keraflex
    www.keramikos.eu/keraflex
    Wat zijn de voordelen van Keraflex ® porselein folie ten opzichte van "normaal" porselein? Bij Normaal porselein is het proces nogal bros. Het droogt snel en is ...
    beantwoord
  • De slib dun en gelijkmatig opbrengen en daarna licht aandrukken. Wel snel werken want de slip droogt snel. Door de folie te bevochtigen wordt het flexibeler. Volgens de handleiding kan het bevochtigen met een spons, onder stromend water of een paar minuten dompelen in bakje water. Dit laatste beviel mij het beste. Het folie wordt veel flexibeler en als de folie nog nat is kan het ook nog worden geplakt met de slib. Het is een kwestie van proberen en oefenen.
    mvg Yoka
    beantwoord
  • Misschien beetje off topic, maar ik heb deze porseleinfolie ook gekocht, maar vraag me af of het wel in een elektrische oven gestookt kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
    beantwoord
  • Sigrid, Deze vraag had je ook al geplaatst in een eerder bericht:
    http://oud.klei.nl/forum/o/6504/Kan%20porseleinfolie%20in%20elektrische%20oven?nm=t

    Een vraag in meerdere threads posten is meestal zeer vervelend. Als iemand op die reactie wil reageren, moet hij eigenlijk in alle discussie’s waar die reactie staat, dezelfde reactie plaatsen. Daardoor ontstaan twee gelijke paralelle discussie’s wat niet erg handig en dus ongewenst is. Daarom: niet cross-posten.

    Een antwoord op je vraag heb ik gegeven in het bericht:
    http://oud.klei.nl/forum/o/6504/Kan%20porseleinfolie%20in%20elektrische%20oven?nm=t

    Mvg, Yoka



    beantwoord
  • Yoka, Ik snap het probleem van cross-posten. Ik zal me beperken tot het andere bericht.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.