ALGEMEEN > Chemicaliën - Grondstoffen... > fritte etc..
Hallo wie kan mij vertellen waar ik een duidelijke uitleg kan vinden over fritten en toevoegingen voor glazuur etc.
Heb eerder al een vraag gesteld, over dat bij ons het glazuur van het biscuit, knap barst of afspringt.
Nu werd mij aan geraden om fritte 1701 te gebruiken, ivm de krimp van het glazuur.
Nu heb ik viavia fritte 3701F gekregen en moest ik testjes doen met 3% 6% en 9%, Ik zit inmiddels al op 20% en er gebeurt nog niks, als je er te veel in zou gooien zou het gaan craqueleren.
Wie kan mij verder helpen, ik kan er wel van alles in gooien terwijl ik niet weet wat ik doe,
Maar dat gaat steeds meer geld en tijd kosten.
Wij maken gebruik van Glazuur G1000 en stoken op 1060 graden
Alvast bedankt
Heb eerder al een vraag gesteld, over dat bij ons het glazuur van het biscuit, knap barst of afspringt.
Nu werd mij aan geraden om fritte 1701 te gebruiken, ivm de krimp van het glazuur.
Nu heb ik viavia fritte 3701F gekregen en moest ik testjes doen met 3% 6% en 9%, Ik zit inmiddels al op 20% en er gebeurt nog niks, als je er te veel in zou gooien zou het gaan craqueleren.
Wie kan mij verder helpen, ik kan er wel van alles in gooien terwijl ik niet weet wat ik doe,
Maar dat gaat steeds meer geld en tijd kosten.
Wij maken gebruik van Glazuur G1000 en stoken op 1060 graden
Alvast bedankt
6 antwoorden
-
Zeer goed boek voor gevorderden ( Duits/Engels ):
www.eurobuch.com/search_results.php%20Ceramic
Misschien is dit iets meer toegankelijk ( Duits ):
webwinkel.keramikos.nl/...keramische-glasuren.html
En met dit naslagwerk kan je zowat alles vinden wat je al lang durfde te vragen ( Engels ):
www.bol.com/.../ -
Hallo,
Het antwoord is zéér eenvoudig: cursus volgen of goede boeken naslaan; basiskennis is onmisbaar! -
Dat is toch ook de vraag waar ik het beste die info kan vinden wel boek bijvoorbeeld
Of internet pagina
-
Hallo Donny,
Je zou kunnen beginnen met deze introductiecursus door te nemen.
www.geerttheunissen.nl/.../glazuurboek.pdf
Als je daarna nog meer wilt leren over glazuren, dan zou je het boek 'keramische glasuren' van Wolf Matthes kunnen aanschaffen.
Succes,
Geert -
Hallo,
Geert wat een mooie uitleg over de glazuren.
bedankt voor deze tip. -
Bedankt voor de reacties..
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.