ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Herkent iemand deze oven?

Herkent iemand misschien dit oventje en kan mij hier meer over vertellen?

Ik heb via Marktplaats dit leuke kleine oventje gekocht(zie foto's). Degene die hem verkocht wist mij er niks over te vertellen. En heb ook geen gebruiksaanwijzing.

Hij is 220V en 2200W (staat met een stickertje opgeplakt).
De binnen maat is 20x20x23
De knop heeft geen streepjes. Hij draait in stapjes van 90 graden.
Bijlagen:
gevraagd

8 antwoorden

  • Ik denk dat dit een ' PRINS ' oven is. Moet wel 40 jaar oud zijn, maar lijkt in prima conditie en weinig gebruikt.
    beantwoord
  • Lucien, is er een manier om aan een gebruiksaanwijzing te komen?
    beantwoord
  • Prins Ovenbouw BV zat destijds in Waddixveen. Weet niet of ze nog bestaan. Het adres was: Zuidkade 112, 2741 JG Waddinxveen, tel. 0182 610100.
    beantwoord
  • Oke bedankt! Ik zal proberen contact met Prins op te nemen.
    beantwoord
  • Het is geen prins oven...En volgens mij heeft hij maar 2 standen. Aan en uit. Als ik hem gewoon aanzet en aan laat staan voor (...) uur zou dat dan goed gaan voor biscuit bakken? of moet ik hem op een bepaalde manier regelen?
    beantwoord
  • De oven zoet er voor diens ouderdom erg goed uit; waarschijnlijk weinig gebruikt.
    In feite doet de leverancier er niet zo veel toe. Voor keramiek stoken is het echter wel belangrijk dat je de oven kunt besturen in de snelheid ervan. Ik neem aan dat er wel een vorm van temperatuurmeting opzit of een afslag mechanisme.
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Michel jammer genoeg zit dat er dus niet op. Ik heb hem gisteren aangezet om 15:00 en laten branden tot 20:30. Maar hij slaat niet af uit zichzelf volgens mij. Hij blijft full power branden totdat ik hem zelf uitzet.

    Met kegels gekeken hoe heet hij ongeveer word. 955 graden was totaal gesmolten, 1000 graden was vervormt, en 1020 lichtelijk vervormd. Hij word dus wel heet genoeg. Maar ik ben bang dat hij veels te snel heet word. Met een vlees meter gekeken hoe heet hij was na een half uur en toen zat hij al boven de 250 graden.
    beantwoord
  • Ina,
    Je hebt inderdaad iets van een regeling nodig, in een half uur naar 250 graden, dat gaat veel te hard.
    Wat je zou kunnen doen is een eenvoudig regelapparaat en een thermokoppel kopen, bv bij keramikos. Vervolgens heb je iemand met kennis van elektrotechniek nodig om dat aan te sluiten. Maar dan praat je toch al snel over 400 euro o.i.d.
    Of proberen om tweedehands iets op de kop te tikken.
    Succes, Geert
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.