ALGEMEEN > Techniek > Beeld

Hallo,

Ik wil graag een groot beeld maken die hol is van binnen. Ik dacht zelf om papier mache te gebruiken, maar las net dat vanwege de rookontwikkeling dit niet goed is voor de oven. Iemand een tip om het toch hol van binnen te krijgen? Mss kippengaas of iets dergelijks?

Het zou fijn zijn om bij het opbouwen iets van een "skelet" te hebben. Een mal is geen optie.

Groet,

Mark

2 antwoorden

  • Als je het beeld wilt laten drogen en bakken is een vulling van proppen papier in bijvoorbeeld plastic een aardige optie. Echter dit geeft wel de nodige rookontwikkeling bij het stoken; op zich kan de oven daar wel tegen mits het wasemgat open blijft.

    Wanneer ik alle vrijheid wil hebben in het modelleren maak ik een vorm massief in klei. Ik laat deze vorm enigszins opstijven om deze daarna uit te hollen. Als de vorm ingewikkeld is hol ik deze per gedeelte uit. Hiertoe snij ik met een dunne snijdraad een kap af van het uit te hollen volume. Via het snijvlak hol ik beide delen zo ver mogelijk uit om vervolgens de twee delen met slib weer aan elkaar te zetten. Op deze manier is het Askari beeld (als kopie van het houten originele beeld in de achtergrond) uitgehold. Eerst het hoofd, daarna de buik en als laatste de twee benen. De holle ruimten in het beeld zijn onderling verbonden en hebben een opening onderaan de twee benen.
    Ik hoop dat dit duidelijk is. Succes ermee www.michelkuipers.nl
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Sorry voor mijn late reactie, maar had geen melding gekregen dat ik had een antwoord gekregen.

    Bedankt voor je antwoord Michel! Heel erg duidelijk, hier heb ik heel veel aan :)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.