ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Tips voor glazuur bij zeer fijn sculpturaal werk?

Hey, ik ben onlangs begonnen met het maken van reliëfs in klei. In deze reliëfs komen zeer klein en gedetailleerd geboetseerde menselijke figuurtjes voor.(figuurtjes van bv. 3 cm) Nu wil ik dit werk graag wit glazuren maar ik vraag me wel af of dit niet teveel details zal wegnemen. Bestaat er een manier om te glazuren met zoveel mogelijk behoud van de oorpronkelijke vorm? Ik heb een voorkeur voor vloeibare glazuur vanwege gebruiksvriendelijkheid (ik ben een beginner)

14 antwoorden

  • Zelf heb ik goede ervaringen met oxides. Het is alleen niet kant en klaar (hoeft er alleen maar wat water bij te doen) en heeft niet echte uitgesproken kleuren (geen felle kleuren). Op de onderstaande foto heb ik gebruik gemaakt van oxides.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Bedankt Marcel, is het proberen waard! Nog iemand suggesties?
    beantwoord
  • nou..ehm..om nu alleen oxides met water te vermengen en dan te stoken en denken dat het klaar is...daar heb ik mijn bedenkingen over. Deze aanrader van Marcel...dat is dus geen glazuur hé?
    beantwoord
  • Ik gebruik over de oxide MR86. Dat is een blanke glazuur die als een soort lak werkt. En dan vindt ik het wel klaar. Zie maar de foto boven.
    beantwoord
  • Eddy, als je witbakkende klei gebruikt kan je volstaan met een transparant glazuur. Als je met zwart- of roodbakkende klei werkt, is witte glazuur de enige optie. Tenminste als ik goed begrijp dat je de reliefs een witte kleur wilt geven. Zowel de transparante als de witte glazuur is in poedervorm verkrijgbaar en dient aangemaakt te worden met water. Wat bedoel je trouwens met vloeibare glazuur? Glazuur moet immers altijd met water gemengd worden? Of heb je het over kant-en-klare kwastglazuur van (bijv.)Botz?



    beantwoord
  • Dag Jook,