ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Glazuur probleem

Bij glansglazuur vermengd met pehatine springen er stukjes van de rand. Hoe kan ik dit voorkomen en kan ik dit nog repareren? Zie foto's.
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Dit is niet een probleem van de pehatine maar van het niet passen van het glazuur op de gebruikte scherf (waarschijnlijk gietklei?). Repareren is niet mogelijk maar voorkomen wel. Als je toch dit glazuur op deze scherf wilt gebruiken kun vóór het glazuren de rand van de biscuit met een oplossing van soda in water inkwasten.
    Succes ermee, www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • hartelijk dank voor je antwoord!
    Ik ga het proberen!
    vriendelijke groet
    odilia
    beantwoord
  • Michel, is dat "gewoon" een handje soda in een kom met water of bestaat hier een speciaal "recept" voor?
    Dank!
    beantwoord
  • Een soeplepel soda in een kopje (warm) water oplossen, lijkt me voldoende. Echter wanneer het water niet meer transparant is en de soda neerslaat zit er teveel soda in het water. Het idee is dat je een oplossing van soda in water maakt en deze oplossing op de biscuit schildert. Hou er rekening mee dat het oplosbare soda de scherf in trekt en bij het drogen van de scherf aan de oppervlakte komt te zitten. Liever daarom het oppervlak niet aanraken behalve met het glazuur.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.