ALGEMEEN > Raku, Naked raku, Pitfire > Raku glazuur

Kun je voor Raku stoken een niet-Raku/glazuur gebruiken? Welk effect wordt er dan bereikt? groet, truus w.

8 antwoorden

  • Dag Truus, raku-glazuur bestaat in feite niet. Dat is een uitvindsel van de commercie. Raku is een proces. Met de zogenaamde raku-glazuren kun je inderdaad hetzelfde effect bereiken.
    beantwoord
  • Walter, dank voor je reactie.
    groet, truus w.
    beantwoord
  • Truus, je kan inderdaad zoals Walter schrijft alle laagsmeltende aardewerkglazuren gebruiken. Echter als je een craquelé wil zal je toch het beste resultaat hebben met een kort-stook-traject glazuur. Kwastglazuren komen hierdoor niet in aanmerking, gezien ze ontworpen zijn om een zo goed mogelijk resultaat te bekomen in een zo groot mogelijk traject.
    beantwoord
  • Lucien, die gedachte speelde bij mij ook al, en jouw uitleg bevestigt deze. Dus niets uitproberen als ik craquelé wil bereiken.
    Dank, en groet, truus w.
    beantwoord
  • Truus, alles uitproberen waar je de samenstelling niet van kent, met uitzondering de kwastglazuren ( maken minst kans op slagen ).
    beantwoord
  • Lucien, bedoel je met kwastglazuren de kant en klaar aangeleverde kwastglazuur of ook de poederglazuur die je aanmaakt tot een kwastglazuur?
    Ik gebruik nl. poederglazuur en bereid dit met Pehatine tot kwastglazuur.
    groet, truus w.
    beantwoord
  • Truus, ik bedoel hiermee de kant en klare glazuren uit het potje. Poederglazuren kan je uitproberen en met toevoeging van een emulgator uiteraard.
    beantwoord
  • Hartelijk dank voor de reacties en antwoorden.
    groet, truus w.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.