ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > Regelsysteem keramiek oven los te koop?

Ik heb een oude Vingerling oven, nu is het regelsysteem echt stuk. Kan ik ergens een nieuw regelsysteem kopen en laten inbouwen?

3 antwoorden

  • In principe kan dat bij verschillende ovenbouwers, ovenleveranciers. Het regelsysteem bestaat meestal uit een temteratuur meet gedeelte dat gekoppeld is aan een regel gedeelte, ook wel automaat of computer genaamd. Het regelgedeelte stuurt de schakelaar van de oven (aan of uit) en heeft een instelling van een eindtemperatuur waarbij de oven afslaat.
    beantwoord
  • Flora,
    Ik weet niet hoe oud en hoe goed of slecht je oven is, en hoe groot. Maar ik zou wel goed nadenken of je die investering wilt doen. Zo'n regelsysteem kost al snel 400 euro, en dan komen daar de kosten voor het inbouwen nog bij als je dat niet zelf kunt.

    Dat is misschien meer dan de oven waard is, en dan kom je ook al in de buurt van wat een goede tweedehands oven inclusief regelsysteem kost.
    Maar zoals gezegd, dit is een algemene opmerking omdat ik je oven niet ken.

    Groet,
    Geert
    beantwoord
  • Ongeveer twee jaar geleden heb ik mijn oude Vingerling deuroven laten voorzien van een besturingscomputer Rohde TC304 en een nieuwe voeler. Firma Willems in Wommelgem (bij Antwerpen) is dat komen doen. Dat lag voor ons dichterbij dan bijvoorbeeld Keramikos in Haarlem. Werkt perfekt ! Makkelijk in te stellen. Het kostte precies 688,79 euro. Ik ben er erg blij mee, geen geloop meer, geen geschakel meer.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.