ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Opnieuw glazuren

Hallo,ik heb de fratsenpot opnieuw geglazuurd met een Veka poederglazuur Supra nova, aangemaakt met Pehatine. Zoals Els al aangaf dat het effect verdwijnt zodra het in aanraking komt met transparant glazuur is inderdaad waar, de verkregen kleur neigt naar lichtgroen/turquoise, stooktemp:1050°,de pot is nu rustiger. Ik had de vraag al gesloten,maar misschien wordt mijn reactie nog geplaatst.
vr groet, truus w.
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Ik vind hem mooi geworden zo, de vorm komt beter tot zijn recht. wel heel anders dan de oorspronkelijken effectglazuur, dat is altijd even wennen. Wat vind je zelf ?
    beantwoord
  • Els, de vorm komt inderdaad meer tot z`n recht, toch bijzonder dat glazuur reageert zoals deze doet, de kleur had voor mij iets meer nuances in gemogen maar ben er tevreden mee, en weet nu mede door jou meedenken hoe effectglazuur reageert op transparant. Maar terzijde , weet je, de Supra nova van Veka kan heel mooi zijn, dat weet ik uit ervaring, maar dan zonder de eerste onderlaagglazuur, vanzelf. Ik heb toevallig de kamer deuren vrijwel dezelfde kleur als de pot nu heeft, dus wat wil ik nog meer. Zou ik zelf over een oven beschikken, dan zou ik wel meer kunnen uitproberen, nu wil ik toch graag voor safe gaan, ik huur nl voor de stook een oven in een buurthuis. Gaat in prima overleg hoor, maar heb geen invloed op de instelling van het programma. Het is ingesteld ,computergestuurd, en daar blijft het bij. Dus eens een beetje pendelen enzo kan ik niet regelen. Els, dank voor je meedenken. groet, truus w.
    beantwoord
  • Truus, het is een mooi kunstwerk geworden, de glazuur vind ik mooi. En leuk dat je nieuwe foto's hebt laten zien.
    Groetjes,
    Jeanine
    beantwoord
  • Jeanine,dank voor je compliment. Heb jouw site bezocht, en ben vol bewondering. Je hebt een leuk beroep. Succes met je werk. groet, truus w.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.