ALGEMEEN > Glazuur - recepten, toevoegingen etc > oxides binden

Ik wil graag oxides binden in een glazuur zodat het een soort bolletjes worden als ik het verwerk. weet iemand waarmee ik die oxide dan bind, het kan namelijk met suikerwater maar dan kun je het niet bewaren????
gevraagd

8 antwoorden

  • Margot, kun je dit iets meer omschrijven ?
    beantwoord
  • Ik wil graag bijvoorbeeld koperoxidepoeder gebruiken in een glazuur maar dan zo dat het er als bolletjes uitziet. Ik zal een foto bijsluiten ik bedoel dan het rechterplaatje en dan de kleine donkere plekjes. Dus eigenlijk net zoals je een glazuur niet goed roert en je dus plekjes krijgt. Klontjes maar dn dus bewust. Is dit duidelijker?? Het is een beetje moeilijk te omschrijven.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Margot, we kennen deze oxides in fijn poedervorm, maar deze bestaan ook in grove korrels en ook voor pigmenten ( pigment op basis van koperox.) Deze zullen deels uitsmelten en kringetjes vormen.
    beantwoord
  • Lucien bedankt, ik heb ze nog nooit gezien maar ga op zoek.
    beantwoord
  • Ik heb ze in verschillende tinten. Even rondvragen.
    beantwoord
  • Ve-ka verkoopt kant en klare kristallen in verschillende kleuren.
    misschien is dat het geen wat je zoekt?
    beantwoord
  • Bedankt Hannie, ik had al contact met Keramikos maar die hebben geen grove korrels.
    beantwoord
  • Als het om koperoxide gaat zou je kunnen denken aan koper vijlsel, zoals je voor ijzer aan ijzeroxide aan ijzervijlsel kan denken.
    Met groet www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.