ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > kern weegschaal kapot

Mijn vraag is wat er kapot kan gaan aan een hefweegschaal van kern.ik krijg hem niet gelijk gezet.
Bijlagen:

3 antwoorden

  • Ik denk het armpje waar het schaaltje op rust 180 graden draaien dus precies andersom.

    Frans
    beantwoord
  • Vera,

    Ik heb ook zo'n weegschaaltje. Ik heb inderdaad zoals Frans zegt het armpje er altijd andersom aanhangen, maar ik denk niet dat dat het probleem is. Verder heb je het schaaltje (als ik het goed zie) ook niet midden op het steuntje staan, dat is wel een probleem. De rand van het schaaltje moet ongeveer boven dat nokje onderaan de arm zitten. Je voelt als het schaaltje goed staat ook dat het niet meer kan verschuiven tov de hanger.

    Verder is het heel belangrijk dat de weegschaal exact waterpas staat. Een stabiele tafel die waterpas staat is dus te verkiezen boven een plastic emmer.
    Als je dit gedaan hebt, moet je hem met het stelschroefje gelijk kunnen zetten.

    Succes,
    Geert
    beantwoord
  • Hallo Vera,

    Je moet in de eerste plaats het weegschaaltje op een stabiele/horizontale ondergrond plaatsen en niet zoals op de foto op een plasticdeksel van de emmer. Een weegschaal is een balans.
    Groet , Jan.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.