ALGEMEEN > Stoken > Vis bisquit stoken

Ik heb een visgemaakt welke alleen maar schuin in mijn oven past. Hij moet dus op zijn bek staan en de staartvin aank de bovenzijde.
Voor de bek heb ik een soort kom gemaakt waar deze in kan staan. Nu dacht ik een soort band om het dunnere deel van de staart te maken, uiteraard niet gesloten en hier een steun op te plaatsen die tegen de ovenwand aankomt, zodat de staartvin niet de ovenwand raakt. De eerste steun was niet diep genoeg, zodat de staartvin van de start in gebroken.
Ik wil dat uiteraard niet een teede keer.
Verder vraag ik mij af of ik een soort poten moet maken onder de steun die op de ovenplaat komen te rusten om te voorkomen dat de steun tijdens het nakken naar beneden zakt.
Of heeft iemand een veel beter idee?
Ben heel benieuwd.
Hanneke

Bisquit

6 antwoorden

  • een ovenplaat schuin in de oven plaatsen en daar de vis opleggen.

    Frans
    beantwoord
  • Is het een optie om de vis in twee delen te maken met een deellijn op een natuurlijke plaats, bijvoorbeeld langs de kieuwen?
    Je zou beide delen dan misschien vertikaal kunnen stoken.
    beantwoord
  • Frans ik ga dit proberen
    Resultaat laat ik weten.

    Frans Verheijen,
    Bij een volgend exemplaar kan ik dit overwegen. Nu is de vis al helemaal droog.

    Bedankt voor het meedenken.
    Gr. Hanneke
    beantwoord
  • Het was dus inderdaad de bedoeling de vis tegen een schuin staande ovenplaat te stoken. Toen we deze er inzetten, was al snel duidelijk dat de vinnen op de vis kans hadden te breken en hebben de vis er toch weer eruit gehaald. Ik heb gezocht en gevonden een oven die ik kan gebruiken die 60x60 groot is. De vis heb ik afgelopen week aangeboden voor de bisquitstook. Morgen kan ik de vis ophalen, duimen dat alles goed is gegaan.
    beantwoord
  • Hanneke, ik maak ook weleens vissen die geglazuurd worden.

    De buik van een vis heeft twee vinnen, die dienen als twee "pootjes".
    Verder laat ik de staart ook net (!) met een puntje de grond raken zodat je drie steunen krijgt waar de vis op staat, de staartpunt en de twee vinnen. "(Pootjes")
    Als je de vis verder niet al te zwaar maakt, qua materiaal en een beetje stoeit met de juiste balans, dan is het heel goed mogelijk om de hele vis te glazuren, waarbij deze keurig kan staan in de oven.
    De delen van de vinnen en staart die de ovenplaat raken, glazuur je uiteraard niet.

    Hartelijke groet! Jeanine
    beantwoord
  • Dan maar hopen dat er door het krimpen geen spanning ontstaat tussen de verschillende steunpunten. Om dat te voorkomen zou ik altijd een krimpplaat gebruiken om er op te laten steunen. Bij de glazuurstook wordt dat zeker belangrijk.
    mET GROET WWW.MICHELKUIPERS.NL
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.