ALGEMEEN > Tips > letters

Wie weet er een manier om letters uit een plak klei te drukken en/of hoe ik aan lettervormen kan komen
Ik wil graag een tekst met uitgedrukte letters op een werkstuk zetten maar heb geen idee hoe.
Het mag best wel iets kosten aangezien ik deze vormen vaker wil gaan gebruiken.

Groet van Regina.

11 antwoorden

  • Je kan kant-en-klare letters kopen bij de Blokker, ze worden als bakvormen gebruikt. Ook sommige hobbyzaken verkopen letters die je kan uitdrukken. Bij kook en keuken zaken (niet inbouwkeukens) kan je vaak ook wel iets kopen, maar het is wel weer wat duurder.

    beantwoord
  • Dank je wel Deddy, of moet ik zeggen snelle Deddy.
    Ik ga zo gelijk kijken.
    Groet van Regina.
    beantwoord
  • Bij een fabriek voor schoolbenodigdheden in Groningen verkopen ze letterdozen met het complete alfabet +de veelgebruikte letters meerdere malen.deze leters kun je als legoblokjes aan elkaar klikken,zodat ze op goede afstand van elkaar zitten.je kunt ze ook los gebruiken.Het is een dure aanschaf,maar als je meer met letters wilt doen misscien wel en idee.
    Zie voorbeeld.
    groet Tineke
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Hallo Tineke,
    Dank je wel voor de tip, ik vind het heel mooi en zeker heel handig.
    Weet je misschien de naam en/of de site van deze fabriek?
    Mooi gedicht op een mooie vaas, van jouw zelf ?

    Groetjes van Regina.
    beantwoord
  • Hallo Tineke,

    Mooi aangebracht de letters en zonder braam.
    Mooi vindt ik ook dat de kleur in de diepte van de letters is verzonken en contrast geeft.

    Groeten Rob
    beantwoord
  • Hoi Regina,het heeft even geduurd,maar de naam van de fabriek is:Noord Nederlandse Stempel & Leermiddelenfabriek BV Groningen
    Van der Hoopstraat 7 9716 JL Groningen.www.nnsl.nl
    Het gedicht is Gery den Otter,zij schreef het voor de rondzendbrief van ver.Ouders van een overleden kind in 1989.Het gedicht is tijdloos en raakt heel veel mensen,van jong tot oud.
    groet Tineke
    beantwoord
  • Linkprint
    Met Linkprintstempels kunnen leerlingen woorden en zelfs zinnen in 1 keer afdrukken. De Linkprintstempels kunnen eenvoudig aaneengeschakeld worden volgens het "Lego-principe". De hoogte van de stempelafdruk is ongeveer 10 mm. De kisten zijn voorzien van een handig opbergsysteem met voor iedere stempel een apart vakje, waarboven de letter is aangegeven....

    Bedoelen jullie deze letterdoos?

    Groet Joke
    beantwoord
  • Ik heb linkprint opgezocht via google,maar of je ook woorden hiermee op een gebogen oppervlak kunt afdrukken vraag ik mij af.

    Volgens mij is dit letter type ook van rubber in de speelgoedwinkel te koop.Met wat plakband als flexibele houder zou je zo ook woorden kunnen maken en afdrukken op een gebogen oppervlak.Zorg dat de te bedrukken klei niet te zacht is.

    Rob
    beantwoord
  • De linkprint letters kun je in gebogen oppervlak drukken,het vergt enige oefening en het ligt eraan hoe gebogen het oppervlak is. Het voordeel van deze letters is ,dat het heel stevig rubber is wat niet snel vervormt.
    door de stevige houdertjes waar de letters op vasrzitten
    heb je goede grip. Dat kun je niet zeggen van de speelgoed letters, die zijn ook veel minder diep.
    Tineke
    beantwoord
  • Ik heb ook de speelgoed letters geprobeerd maar die werken niet. Te weinig grip. Het is wel een dure aanschaf de linkprint maar als het werkt?
    Zitten er van de meest voorkomende letters dubbele in?
    Mooi verjaardagskado;) Jook
    beantwoord
  • Als het kleine lettertjes mogen zijn, kan je gewoon "pasta-lettertjes" voor in de soep gebruiken.
    Gewoon in de klei drukken, terug afhalen hoeft niet echt, ze bakken gewoon weg.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.