ALGEMEEN > Glazuur - problemen > Hoe krijg ik mijn kwastglazuur gelijk

Het lukt mij nog steeds niet goed om mijn kwastglazuur gelijkwaardig op te brengen, vooral op ronde vormen, wie heeft er een goede tip voor mij?

4 antwoorden

  • Hallo Rolf
    Ik heb de tip gekregen dit met pehatine aan te maken. Je kunt dit kopen bij een keramiek zaak. De verhouding is 1 deel pehatine en 2 delen water. Het wordt alleen een kostbare zaak als je grote objecten hebt.
    Je kunt het object ook spuiten. Ik heb van Bosch een elektrische spuit gekocht
    Nadeel is dat het een onder reservoir heeft dus als je pigmenten gebruik kunnen deze zakken.
    Maar om te beginnen is het een leuk resultaat.
    Succes
    Marjan
    beantwoord
  • Rolf, indien je reeds kant en klaar kwastglazuur hebt aangekocht is het enkel nodig een zeer weinig water toe te voegen. De scherf lichtjes bevochtigen kan ook helpen.
    Een goedkopere versie van Pehatine ( wat maar een merknaam is ) is CMC.
    nl.wikipedia.org/wiki/Carboxymethylcellulose
    beantwoord
  • Is jou kwastglazuur een beetje ingedroogd ? Beetjes water toevoegen totdat het beter kwast, is dan meestal al voldoende.
    beantwoord
  • Dag Rolf,
    Kwastglazuur is een glazuur die je opbrengt met een kwast, klinkt logisch, nietwaar, maar is het een kant en klare kwast glazuur? Of werk je vanuit het verkrijgen van glazuur middels poeder?
    Ik kwast al mijn werkstukken met aangemaakte poeder glazuren, ook grote ronde vormen. En nooit geen problemen. Misschien kun je aangeven waar jij denkt dat het mis gaat? Glazuren vraagt tijd en nauwkeurigheid, maar er zijn zeker wel enige handgrepen die het resultaat beïnvloeden.
    En foefjes die het werk vergemakkelijken.
    Helemaal uiteen zetten hoe ik te werk ga zal een heel relaas worden ,maar zn. wil ik dat wel doen, als je er nog niet uit bent...,en meer wilt weten!
    vr groet,
    truus w.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.