ALGEMEEN > Gips > gips-klei-gips

we hebben een afdruk gemaakt van een gezicht in gips, hierop gaan we een nieuw gezicht boetseren met klei. Achteraf zouden we van deze afdruk een nieuwe afdruk maken met gips, om hiervan een latex masker te maken.

Zal en kan dit lukken ? Hoe kan gips afdruk 2 loskomen van gips afdruk 1 waar we op boetseerde met klei ?
gevraagd

11 antwoorden

  • Waarom geen latex masker gemaakt direct op de klei afdruk? Of begrijp ik het verkeerd?
    beantwoord
  • we hebben eerst een afdruk gemaakt in gips van het gezicht om met klei het gezicht te bewerken, dikkere wangetjes, groter kinnetje enzo ...
    beantwoord
  • als we het goed voor hebben moeten we het latex masker maken door middel van latex een paar keer in het binnenste van de afdruk te gieten en rond te draaien
    beantwoord
  • Na de " correctie " opnieuw er een negatief in gips ( Molda 3 bis ) van maken. Hier kan je dan een positief in klei van maken.
    beantwoord
  • oei ... dat begrijp ik niet :-)
    beantwoord
  • O.K., je hebt dus eerst een negatief in gips van een gezicht gemaakt ( positief ). Daarvan heb je een afdruk in klei van gemaakt en gecorrigeerd ( dikkere wangen, grotere kin ). Hiervan moet je logischerwijze opnieuw een gipsafdruk ( negatief ) van maken. Deze nieuwe gipsafdruk ( gipstype Molda 3 bis ) kan je opnieuw met klei vullen. Een wanddikte 1 cm volstaat, maar de rand moet wel dikker zijn. Je kan er ook nog verstevigingen in aanbrengen in de vorm van opstaande randen.
    beantwoord
  • okey, maar hoe haal je dan je afdrukken van elkaar ? zal dit niet aan elkaar blijven plakken als het hard is
    beantwoord
  • Als de negatief ( gips ) droog is, dan pas een positief ( klei ) nemen. Na enkele uurtjes ( 1-3 uur ) komt de positief vanzelf los van het negatief.
    beantwoord
  • klopt ons plan dan ?

    1 gips afdruk

    2 de gipsafdruk bewerken met klein

    3 gipsafdruk van gipsafdruk 1 die bewerkt is met klei

    4 latex in de laatste afdruk gieten
    beantwoord
  • nico, het zou handig zijn indien je je vraag wat duidelijker zou stellen. Dit is een forum voor en door keramisten en geen forum voor polyester- en latexbewerkers. Als je eindresultaat een latex afdruk moet zijn en geen klei-afdruk, moet je eerst de gipsmal met lossingsmiddel insmeren ( watergedragen was-emulsie ).
    beantwoord
  • het gaat niet om de latex, de vraag is hoe ik een afdruk maak van een klei afdruk en hoe ik deze van elkaar kan halen
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.