ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > vast aan ovenplaat

Heel stom, niet opgelet of glazuur
ver genoeg van de onderrand van mijn beeldje bleef en het ook niet wat hoger ergens op gezet zodat er geen kontakt met de ovenplaat was.
Is dus gaan uitlopen/eraf gezakt op de ovenplaat en zit daar nu aan vast.(zie bijgevoegde foto`s)
Kan iemand mij vertellen of er een manier is om dit los te krijgen zonder dat het hele beeldje kapot gaat?
Ik hoor het graag, Janita
Bijlagen:
gevraagd

2 antwoorden

  • Het enige dat ik kan verzinnen is met een haakse slijper onder een hoek van 45 graden de onderrand weg slijpen. Op die manier kan je het beeld misschien wel los slijpen maar het zal ook je ovenplaat behoorlijk aantasten.
    Een betere optie is het beeld op ca 1 cm van de ovenplaat horizontaal afslijpen. Daarna kun je de aangetaste plek op de ovenplaat eraf slijpen. De glazuur moet daar wel helemaal van verwijderd worden.
    Het gebruik van een haakse slijper is wel erg gevaarlijk en vereist grote vaardigheid.
    beantwoord
  • Bedankt Michel voor het meedenken.
    Het is helaas niet gelukt met de slijper maar ik heb een stuk van de ovenplaat geslagen (met beleid) en daardoor kwam er een breuklijn bij de benen van het beeld en is het toch in elk geval heel van de plaat gekomen. Nu nog wat glad slijpen.
    Kost een ovenplaat maar ja, beeldje had nu even voorrang. Janita
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.