ALGEMEEN > Diversen > knikkers bakken op een bestaande schaal, kan dat?

Hallo allemaal, Ik wil graag een al afgebakken bestaande biscuit bonbonierre oppimpen met glazen knikkers en deze laten smelten voor het grappige effect. De knikkers zijn mooie oude knikkers met een platte kant en een bolle kant. Ook zijn ze verschillend van maat. Ik heb alleen een klei oven tot mijn beschikking die ik mag gebruiken van iemand. Wat is de juiste temperatuur om de knikkers te laten smelten? En kan dit wel? , want ik heb begrepen dat meestal de knikkers in natte klei worden gedrukt en dan pas worden afgebakkenmaar, De knikkers mogen best iets in elkaar verlopen mar ik zou graag nog steeds iets van het patroon willen kunnen waarnemen. Gekke vraag misschien, maar kun je tijdens het bak procédé ook tussentijd de oven openen om te kijken hoe ver e.a is gevorderd en zodoende op tijd te kunnen ingrijpen. Sorry voor mijn vele vragen, maar ik ben echt een leek op dit gebied, alvast hartelijk bedankt aan diegene die de moeite nemen te antwoorden, hartelijke groeten, Tineke

1 antwoorden

  • Beste Tineke,

    Kijk op Forums, (links in het scherm) ga naar "algemeen" en klik met de muis vervolgens op "smeltpunt knikkers". Daar staat een en ander geschreven over het meebakken van knikkers.
    Hartelijke groet,
    Jeanine
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.