ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > verf op glazuur ?

goeie dag ,
ik ben beeldend kunstenaar
een aantal jaren heb ik een beelden groep "conversation"gemaakt het zijn keramische beelden met een laag glazuur, daarover een laag verf die nu aan het afbladderen is
de reden waarom ik ze geschilderd was vanwege dat ik niet tevreden was hoe de glazuur uitzag dus heb ik met schuurpapier de oppervlakte ruw proberen te maken (zeer harde laag) en vervolgens lagen van verf met spuitbussen aangebracht, en helaas begint de verf los te komen
wilde deze beelden weer proberen op te knappen
door opnieuw verf aan te brengen maar denk dat het over een bepaalde tijd weer af gaat bladderen waarschijnlijk door de glazuur ondergrond. Heeft iemand misschien een idee of alternatieven om deze oppervlakte op een goei manier te bewerken ? misschien een soort lak die daarvoor geschikt is ? met vriendelijke groet paul
Bijlagen:
gevraagd

9 antwoorden

  • Heb je het al eens overwogen er eerst een grondlaag op aan te brengen voordat je met de spuitbus begint ?
    beantwoord
  • Google dd-lak met blue primer
    beantwoord
  • Je kunt ook Zinsser grondverf gebruiken. B-I-N of 1-2-3. Hecht zich aan alles, ook glas en keramiek en er is een spuitbus product.
    Of tegelverf?
    beantwoord
  • Ik weet niet waarmee je hebt gespoten. Als ik over glazuur heen wil verven zou ik autolak spuiten, of een twee componenten lak.
    beantwoord
  • bedankt voor de reacties ,en de tips
    ik zal het de aangegeven type verven/lak opzoeken
    met vriendelijke groet Paul
    beantwoord
  • Ik heb hetzelfde gedaan, acryl verf over een mislukte Raku gestookt werkstuk. Maar daar heb ik spijt van, het is zo dof. Mijn idee is om de verf eraf te zien krijgen en het werk gewoon opnieuw te glazuren. Ik denk dat ik eerst door stoken in mijn gewone elektrische oven van die verf af moet zien te komen. Weet iemand hoe hoog ik dan moet stoken, zodat de acryl verbrandt? Tjalda
    beantwoord
  • 30 minuten in je keukenoven op 200°C.
    beantwoord
  • Lucien,of anderen, ik heb mijn mislukt raku gestookte kip eerst een half uur gestookt in de keukenoven op 200, later nog eens een uur. Maar ik zie de acrylverf nog steeds zitten. Vooral de goudkleurige veren rond zijn nek. Moet niet alles er af? Of pakt de glazuur (met veel pehatine denk ik) nu toch? Ik zou alleen de kop kunnen proberen. Graag verder advies. Tjalda
    beantwoord
  • Tjalda, probeer het gewoon weer eens met glazuur. En opnieuw het kunstwerk rakustoken.
    De acrylverf brandt weg bij een stook van rond de 1000 graden en je glazuur zal waarschijnlijk hechten volgens het raku-procede.
    Pehatine toevoegen bij het glazuur is een goed idee lijkt me. Al is het maar dat het goed er op te kwasten is.
    Wellicht het proberen waard.

    andere tip: als na het rakustoken sommige delen niet mooi zwart geblakerd zijn in de zaagselton, dan smeer ik er hier en daar een beetje zwart schoensmeer op;)

    Hartelijke groet, jeanine
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.